הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט נפגש בימים האחרונים לסדרה של פגישות עם רבנים מהציונות הדתית. הפגישות נועדו להרגיע את השטח מאחר ובצה"ל זיהו פוטנציאל לרתיחה בין הצדדים על רקע כמה החלטות שנלקחו לאחרונה בנושא ביטול תקנים ברבנות הצבאית, העברת סמכויות לאגף כוח אדם וכמה פקודות שחוקקו בנושא כולל פקודת הזקנים. ל"מעריב אונליין" נודע כי גם נושא שירות הנשים ושילובן ביחידות קרביות עולה בשיחות.



גורם ביטחוני בכיר אמר ל"מעריב אונליין": "צריך לשים את הדברים בפרופורציה, אין כאן משבר אמון בין צה"ל לציונות הדתית בטח לא הייתי משתמש במילים קרע" הוא אומר. "יש כאן שיח טוב וגם הרמטכ"ל הבין שיש נושאים שצריך להגיע בהם להחלטות באמצעות הדברות". הפגישות נערכו בימים האחרונים.



"הנתונים מראים מצב שאי אפשר להתעלם ממנו. 40-50 אחוז מהקצינים בצה"ל הם מהציונות הדתית, מה שאומר שעתודת הפיקוד בצה"ל היא מהציונות הדתית. ואני אומר לך שהרמטכ"ל מנסה לעשות צעדים מתקנים גם בנושא פקודת הזקן הבינו בצה"ל שזו תקלה. גם נושא שירות הנשים בטנק הבינו בצה"ל שזה דבר לא טוב", אומר הגורם הבכיר במערכת הביטחון.



"מדובר בהכשרה יקרה מאוד, בבלאי טנק גבוה ובעלות לא זולה של פגזים ותחמושת. ובסוף התועלת היא קטנה. וכל זה רק בשביל להגיד 'שמנו נשים בטנק?' זה לא הגיוני וזה לא נכון שיקרה ואני יודע להגיד שגם הרמטכ"ל מתחיל להבין את זה" אומר הגורם. בשבוע שעבר התייחס גורם בכיר באכ"א לקשרים בין צה"ל לציונות הדתית והדף טענות קשות על קרע שנוצר.



"יש גורמים שיש להם אינטרס ללבות את היצרים בקרב הציונות הדתית" אמר הגורם הבכיר באכ"א. "ממה שאני רואה בשטח אני לא רואה שסעים מדאיגים אבל אני לא יודע לאן המדינה הולכת. התחושה שלהם על כך שאין הדברות היא תחושה שאני לא שולט בה".



הגורם הבכיר אישר את המפגשים בין בכירי הצבא לבין בכירים בציונות הדתית "אנחנו עושים מאמצים להקשיב ולספק את כל הצרכים" אומר הגורם הבכיר. "יש לנו חיילים מצוינים מהציונות הדתית וקצינים מובחרים מאוד. מנסים להכניס את הצבא לשיח הפוליטי ואני רואה את החרחור מבחוץ. אם זה ימשך כן זה עלול להשפיע אבל מהסנסורים שלי בשטח ומשיח איתם אני לא רואה את זה כרגע", אמר.