סוכל פיגוע: פלסטינית ניסתה לדקור היום (שלישי) חיילים סמוך לאריאל בצומת גיתי אבישר. המחבלת התקדמה לעבר הכוח במטרה לבצע פיגוע. חיילי צה"ל שהיו במקום ירו לעברה כדי לנטרלה. היא נפצעה באורח אנוש וסובלת מפציעת ירי בחזה. 


זירת ניסיון הפיגוע סמוך לאריאל

ניסיון הדקירה היום מתרחש לאחר רצף של פיגועים שהתרחשו בשבוע שעבר. ביום שישי מחבלת חמושה בסכין הגיעה למערת המכפלה במטרה לפגוע בשוהים במקום. היא נוטרלה וחוסלה ע"י כוחות הביטחון שהיו בזירה, ולא היו נפגעים ישראלים. הפלסטינית הגיעה אל עמדת לוחמי משמר הגבול באחת הכניסות למערת המכפלה ולפתע שלפה את הסכין וניסתה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם זיהה את המחבלת, ביצע ירי מדויק וזו נוטרלה. לאחר מכן, נקבע מותה של הפלסטינית ואירוע זה הסתיים ללא נפגעים ישראלים. אדם שהיה במקום תיעד את התגובה המהירה של הכוחות שהיו במקום, לאחר שליפת הסכין. לפי דיווחים פלסטינים, המחבלת שחוסלה היא סארה חג'וג', בת 27 מבני נעים, שיצאה לבצע פיגוע נקמה על "חיסול" קרוב משפחתה, המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע, בו נרצחה ביום חמישי הנערה הלל יפה אריאל ז"ל.



הלל יפה אריאל ז"ל שנרצחה בקריית ארבע. צילום: ללא
הלל יפה אריאל ז"ל שנרצחה בקריית ארבע. צילום: ללא



לאחר סיכול הדקירה אירע פיגוע ירי קטלני בו נרצח מיכאל מרק, מנהל הישיבה בעתניאל ונפצעו אשתו ושניים מילדיו. אדם אחד נרצח ושלושה נפצעו בפיגוע ירי בדרום הר חברון. הירי בוצע לעבר רכב המשפחה בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעת בני משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב. אם המשפחה חוה מרק גם היא בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת בטן ונער בן 15 נפגע באורח קל.



מיכאל מרק שנרצח בפיגוע ירי בכביש 60. צילום: איציק כהן
מיכאל מרק שנרצח בפיגוע ירי בכביש 60. צילום: איציק כהן