תגובה חריפה מצד מי שכיהן כמפקד פיקוד הדרום, האלוף סמי תורג'מן נגד סגנו במהלך מבצע צוק איתן, האלוף במיל' יום טוב סמיה, שביקר את הדרג הצבאי והמדיני. האלוף תורג'מן אמר הערב (ראשון) "היום נאמרה שטות כדי להכתים את מקבלי הצל"שים, יומיים לפני יום הזיכרון. אני גאה בהם ובוש במי שמוציא דיבתם רעה" אמר האלוף.



"כל שאבקש להביע מעל במה זאת הוא את הערכתי והוקרתי לכל הלוחמים והמפקדים בסדיר ובמילואים שנפלה בידי הזכות להובילם במערכה. אותם אלה שחרפו נפשם כדי שנוכל להמשיך ולחיות כאן בשקט ובביטחון ובעיקר לקבוצת החיילים והמפקדים שהוענקו להם ציונים לשבח על גבורתם. כל מי שהיה שותף בפיקוד על המבצע זומן לכל התחקירים, ומי שטוען היום מעל גלי האתר שלא זומן, בוחר שלא לדייק בעובדות משיקוליו הוא", אמר האלוף תורג'מן בתגובה לטענות יום טוב סמיה שלא זומן לקחת חלק בתחקירם.



האלוף במילואים יום טוב סמיה הביע ביקורת חריפה סביב מה שהוא כינה "פסטיבל הצל"שים". דבריו החמורים שנאמרו היום בכלי התקשורת פורסמו לראשונה בחודש נובמבר במעריב השבוע. "אני לא מזלזל בצל"ש, או בחיי אדם או במעשה גבורה של אדם כזה או אחר אבל מבצע שתכליתו לא כל כך ברורה וההישגיות שלו עדיין בסימני שאלה, מסתיים עם 72 צל"שים, יש לי כאיש צבא עם זה בעיה לא פשוטה" אמר האלוף במיל' יום טוב סמיה. "ראיתי צל"שים, סירבתי לקבל צל"שים, המלצתי על צל"שים ב-39 שנות שירותי, זה כבר עובר כל גבול. אני לא מדבר כבר על מסיבות ותמונות ואלבומי ניצחון. אין לי בעיה אם כל זה היה מתקיים לצד אמונה מלאה שהתקיימו כל התחקירים מאלף עד ת'. כולל הקשים, והמביכים והלא פשוטים גם מול האוכלוסייה בעוטף עזה וגם בצבא בתוך עצמו וגם מול הדרג המדיני וגם הדרג המדיני בתוך עצמו. אם הייתי יכול לשים יד על הלב ולהגיד שכל זה מתקיים אז יאללה שיהיו מסיבות והחברה מהקייטרינג ירווחו קצת כסף אבל לצערי הרב אני מנוע מלפרט מה לא אבל אותי זה מאוד מטריד".