המשטרה פתחה בחקירת אירוע הירי בשני המחבלים שהגיעו למעבר קלנדיה בשבוע שעבר כשהם חמושים בסכינים וניסו לדקור את השוטרים והמאבטחים במחסום. המאבטחים, שירו באח ובאחות, יחקרו באזהרה.



כזכור, בראשית השבוע החליטה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שלא לפתוח בחקירה נגד שוטרים או לוחמי מג"ב שהיו במקום וביצעו ירי באוויר, תוך שהם קובעים כי לאחר ששני המחבלים לא שהו לקריאות שוטרים לעצור והמשיכו לצעוד לעברם גם לאחר שביצעו ירי אזהרה, היו אלה המאבטחים של חברת מודיעין אזרחי שירו לעבר השניים וניטרלו אותם. 



בשבוע שעבר ניסו מראם סאלח חסן אבו אסמאעיל, בת 23, משכונת א-ראם במזרח ירושלים, ואחיה הצעיר, אבראהים סאלח טאהה בן 16 מבית סוריק, לבצע פיגוע דקירה במעבר קלנדיה. על פי הדיווח, השניים נורו על ידי כוח של מג"ב, נוטרלו ונפגעו קשה. מאוחר יותר נקבע מותם של השניים על ידי רופא צבאי, ועל גופתו של המחבל נמצאה סכין. לא היו נפגעים לכוחותינו. לאחר האירוע נרשמו הפרות סדר במקום, שטופלו על ידי הכוח במחסום.



מתחקור ראשוני עולה כי השניים צעדו רגלית במעבר המיועד לכניסת כלי רכב והחלו להתקדם לעבר השוטרים והמאבטחים במקום כאשר בידה של המחבלת היה סכין. השוטרים קראו להם לעצור מספר פעמים, ומשהמשיכו להתקרב במהירות לכיוון השוטרים הם ניטרלו אותם.



פתיחת החקירה באה לאחר שחברי כנסת דרשו בדוק את מצלמות האבטחה במקום על מנת לברר מה קרה במחסום. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאו, קראה לשר לביטחון פנים להורות למשטרה לחשוף את הסרטון המתעד את הירי במחסום קלנדיה. "מדיניות הערפל של ממשלת ישראל מעלה חשש כבד ליד קלה על ההדק", אמרה גלאון.



יו"ר מרצ טענה כי "מדובר בזכות הציבור לדעת כיצד פועלים כוחות הביטחון במחסומים ובשטחים הכבושים. העמימות המוטלת על הרג האחים במחסום קלנדיה מטילה דופי וחשש כבד כי מדובר בעבירה פושעת על חוקי המדינה".