החל ממחר תאושר כניסת פלסטינים לעיר מעלה אדומים, כך הוחלט היום (שני) בהערכת מצב ביטחונית בראשות מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מיכאל. כניסת פלסטינים לעיר תותר לאחר בדיקה של כל אשרות הכניסה על ידי המנהל האזרחי.



ההחלטה התקבלה לאחר שביום חמישי האחרון בוצע פיגוע דקירה על ידי מחבל פלסטיני שעבד בקניון מעלה אדומים. כמו כן, ביצע המנהל האזרחי בעוטף ירושלים בחינה מחודשת של כלל בעלי ההיתרים בהיבטים הביטחוניים והפלילים. בתוך כך ממשיכים כוחות הביטחון בהיערכות מוגברת במרחב העיר מעלה אדומים, תוך שימת דגש על מקומות הומי אדם ועל הכניסות לישובים ואזורי התעשייה באזור.





משפחתו של המחבל הסגירה אותו למשטרה



כזכור, ביום שישי לפנות בוקר, התרחש פיגוע קשה בקניון במעלה אדומים בו נפצע המאבטח צביקה כהן (48) באורח קשה מאוד. המחבל סעדי עלי אבו חאמד (21) תקף במשך דקות את כהן באמצעות גרזן. גם כאשר כהן נפל ארצה וניסה להימלט מהמקום המשיך המחבל להלום בו כאשר דמו של כהן ניתז על הרצפה.



המחבל אבו חאמד מעזרייה, נעצר שלשום על ידי כוחות הביטחון. קרוב משפחה של סעדי חייג 100 למשטרה ואמר כי הוא מעוניין להסגיר אותו לאחר שהבין שזהותו ידועה בשל סרטון תיעוד הפיגוע שהופץ ברשתות החברתיות.



במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל הסגיר את עצמו באמצעות בני משפחתו כדי למנוע את הרס הבית של המשפחה. לאחר שהופץ הסרטון מהפיגוע ועלה ברשתות חברתיות של ערוצים פלסטינים, טוענים במערכת הביטחון כי הבינו בני משפחתו של המחבל כי זהותו ידועה לכוחות הביטחון ומעצרו הוא רק שאלה של זמן.



זירת הדקירה במעלה אדומים. צילום: מדברים תקשורת
זירת הדקירה במעלה אדומים. צילום: מדברים תקשורת



מאז הפיגוע, ניהל השב"כ מצוד אחר המפגע וזאת עד למעצרו כאמור הלילה. בחקירתו הראשונית קשר עצמו סעדי לביצוע הפיגוע והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ.



בתוך כך, מוסיף להיות קשה מאוד מצבו של הפצוע, צביקה כהן. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים.