כיפת ברזל רשתית: באגף התקשוב בצה"ל מקימים בימים אלה צוותי הגנה בסייבר שצפויים בתוך שנה להפוך ל"כיפת הברזל" הרשתית של מדינת ישראל. גורם בכיר באגף התקשוב אמר הבוקר (שלישי) כי "אנחנו עושים הערכות מצב כל חצי שנה. בתרחישי הייחוס שלנו אנחנו מעריכים כי יש סבירות נמוכה לקיום של מהלכים התקפיים. לצד זה אנחנו נראה הרחבה מאוד משמעותית מכל העולם לאיסוף מידע על ישראל" הסביר הגורם.

"גם העולם הערבי, והעולם בכלל רוצה לדעת מה קורה כאן אצלנו. בסוף כל הסודות נמצאים בתוך המחשבים. האתגר הוא להגן על מידע שהאויב יכול להפיק ממנו יכולות הגנה על עצמו" הסביר הגורם. כחלק מההכנות למתקפת סייבר על ישראל, מסביר הגורם הבכיר כי בצה"ל הקימו צוותי עבודה המורכבים מלוחמי סייבר בסדיר ובמילואים, שתפקידם יהיה להגן על המערכות בצה"ל ובמידה הצורך גם על מערכות אזרחיות.

לדוגמא, תקיפת תשתיות לאומיות כמו חשמל, מים, בנקים, שדות תעופה ואפילו מפני ניסיונות להפיל את רשת האינטרנט בישראל למשך שעות רבות או יממות, בדומה למה שקרה בטורקיה בסוף חודש דצמבר, אז נפלה הרשת למשך 20 שעות. או למשל מה שקרה באוקראינה באותו החודש, אז קרסו תשתיות של שליש מתחנות הכח למשך כמה ימים. הגורם סימן את חמש המדינות הבולטות בעולם בתחום יכולות הסייבר ובהן ישראל, ארצות הברית, איראן, גרמניה ובריטניה.

הגורם הבכיר סיפר על מספר מקרים בהם התרחשו מתקפות סייבר על ישראל, אחת מהן כמה ימים לאחר חיסולו של סמיר קונטאר, המיוחס לישראל על פי פרסומים זרים. "הייתה התקפה קטנה על אתר האינטרנט של חיל האוויר" סיפר הגורם. "הם שיבשו את האתר והעלו חומרים מגוחכים כמו תמונות של מפקד חיל האוויר עם שפם של היטלר" הוא סיפר. "זיהינו את המתקפה של כמה ילדים שקראו לעצמם ארגון "קלמון".  זה אומנם לא אירוע משמעותי שגורם נזק אבל זה לא צריך לקרות".