צעיר כבן 17 נפצע קל הערב (שבת) בפיגוע דקירה שאירע בשער שכם בירושלים. לאחר הסריקות נרחבות של כוחות הביטחון נעצרו שני פלסטינים קטינים תושבי מזרח ירושלים, החשודים במעשה. השניים הועברו למרחב דוד לבירור מעורבותם באירוע. בידי השוטרים תיאור החשודים בפיגוע ותמונה של אחד מהם שהופקה ופורסמה ממערכת תצפית ותיעוד שמפעילה המשטרה באזור. במהלך הסריקות אף אותרו ממצאים השייכים למחבלים אשר מקדמים את המשטרה לאיתור ומעצר החשודים. מהמשטרה נמסר כי הפעילות תימשך עד למעצר המעורבים בפיגוע, כמו כן המשטרה קראה לציבור להמשיך לגלות ערנות ולדווח למשטרה על כל אדם או אירוע חשוד. 



במהלך האירוע, שני צעירים יהודים יצאו מהכותל דרך שער שכם, וכשהגיעו למדרגות הותקפו ע"י שני קטינים. אחד מהם, בן ה-17, נדקר בגבו ואת השני לא הצליחו לדקור והוא רץ לתוך שער שכם והזעיק את השוטרים. המשטרה בודקת את הדיווח ואת הנסיבות וכאמור, כוחות גדולים ערכו סריקות אחר הנמלטים. 



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצוע בן ה-17 שסובל מפצע דקירה בגבו, ומצבו מוגדר קל. הוא פונה להמשך טיפול רפואי בית החולים הדסה הר הצופים. פרמדיק מד"א נתי הרון שטיפל ופינה את הפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו נער כבן 17 בהכרה מלאה, הוא התהלך וקיבל סיוע ראשוני מהשוטרים שהיו במקום, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל".




שער שכם, ארכיון. צילום: פלאש 90



לפני כיומיים אירע פיגוע דקירה בגבעת זאב, צפונית לירושלים. בפיגוע נפצע גבר כבן 40 קשה לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. המחבל שביצע את הפיגוע, תושב ביר נבאללה הסמוכה, נוטרל ונתפס. התרחשות הפיגוע תועדה על ידי מצלמה של אחד מבתי העסק במקום. בסרטון נראה המחבל כשהוא רץ לעבר הקורבן, שנראה הולך עם אשתו. לאחר שניות ספורות נראה המחבל כשהוא רץ בניסיון להימלט מהזירה, כשאזרחים שנכחו במקום דלקו אחריו. 



ביום שני האחרון נרצחה שלומית קריגמן ז"ל בפיגוע דקירה בבית חורון, בפיגוע זה נפצעה באורח בינוני עדינה כהן. מתחקור האירוע עלה כי שני מפגעים הגיעו ליישוב במטרה לבצע רצח של כמה בני אדם. את האישה הראשונה הם דקרו במתקן ציבורי עם מתקני כושר ומשם הלכו לכיוון המכולת ומחוצה לה הם דקרו אישה נוספת. אז פנו השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, יתכן שתכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אזרח שהבחין בהם הדף אותם עם עגלת הסופר שהייתה לידו. השניים ברחו מהזירה ואז נורו למוות על ידי מאבטח של היישוב.



בסריקות של כוחות המשטרה בזירת האירוע נמצאו שני חפצים החשודים כ"מטען צינור", אשר נפלו למחבלים במהלך מנוסתם. גם על גופו של אחד מהם נמצא מטען.