עורך הדין הדרוזי יאמן זידאן היה הסוהר של סמיר קונטאר בכלא הישראלי ובהמשך ייצג אותו כעורך דין מול המדינה. גבי גזית ראיין אותו הבוקר (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", ופתח בציטוט מתוך הפוסט שכתב זידאן: "סמיר קונטאר, לנשמתו הטהורה אלף שלומות. חיית את המאבק והוא חי בך. נאבקת ונלחמת למען הבטחתך לפלסטין. הטיפשים כתבו שהחשבון נסגר ואז דמיינתי את החיוך שלך כשקראת את זה. הלוחם והמתנגד, השאהיד סמיר קונטאר, היה ונשאר שאהיד מאז שיצא באותו ערב 79' על גבי סירת הגומי בדרכו לפלסטין, מותיר אחריו תקווה, תקווה לשחרור כל סנטימטר מאדמת המולדת הערבית". עם סיום הציטוט הפנה אליו גבי גזית שאלות.



 

גזית: "יאמן זידאן, אתה מצטער ואבל על מותו של סמיר קונטאר?".

זידאן: "כן, אני אבל על מותו של סמיר קונטאר, כאדם שאני הכרתי אותו ארבע שנים כשהיה בכלא".

גזית: "הרוצח הנתעב הזה? המפלצת הזו?"

זידאן: "אני מבין שאתה נרגש. אני מבין מה גם מה זה כאב של אובדן. אבל העניין הוא לא זה. פה יש היסטוריוגרפיה שהיא שגויה. אני אדבר אליך כעורך דין כי אתה תוקף אותי".

גזית: "דבר כאזרח ישראלי, ששכל שניים מאחיו במערכות ישראל".

זידאן: "אני מדבר כאזרח במדינת ישראל, והאזרח הוא לא טיפש. בעניין התיק של סמיר קונטאר, אשאל אותך עכשיו, מה הסיבה שמדינת ישראל משאירה את הדו"ח הפתולוגי של הילדה שנרצחה באותו אירוע, ב-22 באפריל 1979 תחת חיסיון עד היום. מה הסיבה שהתיק נשאר תחת חיסיון?".
גזית: "אני לא יודע".

זידאן: "כעורך דין, אני אגיד לך מה אני מבין מזה. יש פה היסטוריוגרפיה. היא אומרת שסמיר קונטאר ריסק את הגולגולת של הילדה בקת הרובה שלו. הדו"ח הפתולוגי הזה, אם לא יהיה חסוי, הוא ישפוך אור על איך הילדה נהרגה, איך היא נרצחה. אם אתה חוזר לכותרות מה-23 באפריל 79', אתה תמצא שככל הנראה האבא והילדה נהרגו מאש כוחותינו, ואז יצא צו איסור פרסום על כל הפרשה. עם כל הכבוד להיסטוריוגרפיה ולאג'נדה הישראלית, אני כאזרח לא מטומטם, לא צריך להאמין לכל דבר שהממשלה אומרת והמדינה אומרת".

גזית: "למה יצא קונטאר לישראל, אם לא כדי להרוג יהודים?"

זידאן: "למה להרוג יהודים? מכל השיחות שלי עם סמיר קונטאר עולה שכל המטרה היתה לבוא ולעשות עסקה של חילופי שבויים, כי היו הרבה אסירים. כל הרצח וההרג היה באקראי, לא במכוון".

גזית: "אתה מאמץ את קו ההגנה שלו".

זידאן: "למה אני צריך לאמץ את הקו של מדינת ישראל? הם טוענים גם שילד בן 12 הוא מחבל".

גזית: "ומה קונטאר עשה אחרי שחרורו? הוא תכנן פיגוע גדול. הוא הצטרף לשונאי ישראל המובהקים ביותר".

זידאן: "איך אתה יודע שהוא תכנן פיגוע? הוא נרצח בג'רמאנה שבסוריה. מה יש לישראל לעשות בסוריה? זו הוכחה שישראל מתערבת שם. בתיקים שאני מנהל מוכח בצורה ברורה שישראל תומכת ב'ג'בהת אל נוסרה', יוצאי 'אל-קעידה'. מה יש לך להגיד על זה?".

גזית: "אתה כותב שהוא הותיר תקווה לשחרור כל סנטימטר מאדמת פלסטין הכבושה. כלומר המטרה הקדושה היא הסתלקות היהודים מהמולדת הערבית".

זידאן: "לפני קום מדינת ישראל, לפני 48', היו יהודים באזור הזה וחיו, חיו בכל מקום. מי אמר שפלסטין צריכה להיות במקום היהודים. אין לי שום בעיה נגד היהודים, יש לי בעיה עם הציונות, שרוצה לגזול ממני את הכל, גם את השפה שלי, גם את ההיסטוריה שלי, גם את הכל".

גזית: "מבחינתך סמיר קונטאר הוא חייל בצבא השחרור?"

זידאן: "אני לא אמרתי צבא שחרור. סמיר קונטאר הוא אדם לאומן שנרתם למאבק הפלסטיני כנגד הציונות, לא כנגד יהודים. אתם תמיד ממיינים את האנשים לפי מי בעד ומי שונא ישראל. בעיני ישראל והיהודים זה לא אותו דבר. ציונות ויהודי זה לא אותו הדבר. יש לך אלפי יהודים שהם נגד הציונות".

גזית: "אתה אומר שאפשר לרצוח את הגוף, אבל לא את הרעיון, הדרך והאמונה. אז אתה רוצה שיבואו עוד כמה סמיר קונטארים בסירות גומי?"

זידאן: "אתה מכניס אותי לפינה, שאני צריך להגן על מקרה אלימות. אני אישית נגד אלימות. להגיד 'סגירת מעגל' זה משפט ישראלי טיפשי. כי זו לא סגירת מעגל, זו נקמה שתביא נקמה. אם באמת ישראל רוצה לסגור מעגל, היא צריכה לחשוף את האמת בפני אזרחי ישראל על המקרה הזה. אני מציע לך כעיתונאי לנסות ולחשוף את האמת".

מוקדם יותר היום נערכה הלווייתו של הטרוריסט סמיר קונטאר, שחוסל ביום ראשון בסוריה. הלוויתו נערכה בבית הקברות של לוחמי חיזבאללה ברובע דאחיה בדרום ביירות. עמאר מוסווי, האחראי על יחסי החוץ בחיזבאללה אמר בלוויה: "האויב הישראלי יתחרט על ההתנקשות בחייו של סמיר קונטאר". מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לשאת נאום הערב. זאת תהיה התגובה הראשונה שלו לחיסול.

ערך: אסף נבו