פרמדיקים פלוס: בניתוח שנערך מול לוחמים שנפצעו במהלך צוק איתן, עולה כי בכל תקרית בה נפצע חייל באורח קשה ומעלה, כאשר בשטח נכח פרמדיק או רופא - חייו של הרופא ניצלו. בעקבות כך, בצה"ל החליטו כי הפרמדיקים של צה"ל יעברו הכשרה קרבית והחל מהעימות הבא יצוותו לגדודי החי"ר, במטרה להיות קרובים לאירועים בהם יש חשש לפצועים. כמו כן, כחלק מתפקידם החדש הם ייקחו חלק בלחימה ויתנו מענה בזמן התקפות של מחבלים. 
גורם בצה"ל מבהיר כי אין כוונה לבטל את תפקיד החובש הקרבי הגדודי, אלא לעבות את כוחות הרפואה בשטח ולמקצע אותם גם ביכולות לחימה בשטח אויב. לאחרונה הסתיים תרגיל כזה, המדמה כניסה של כוחות לשטח אויב, היתקלויות וקרבות, בלב הכוח עמדו פרמדיקים של צה"ל. מפקד קורס פרמדיקים צבאיים, סגן רונן קסלר, סיפר על ההחלטה החדשה: "בחודשים האחרונים אנחנו בונים תרגול מיוחד בו הפרמדיקים עוברים לראשונה מסע מאתגר מאוד. המטרה היא לתרגל את הפרמדיקים לתרחיש שמאוד דומה למציאות של היום: הקפצנו אותם לגבול הדרום, והצגנו תרחיש בו שבויים וחמושים. הפרמדיקים היו צריכים לא רק להגיע ולטפל בפצועים אלא גם לחסל את המחבלים. הם בעצם החלו לטפל בנפגעים ואז תרגלו מצב של תקיפה נוספת של מחבלים, הפעם על הפרמדיקים והפצועים - כל זה בהפתעה מוחלטת וללא הכנה".
 סגן קסלר הסביר כי הפרמדיקים שמתגייסים היום לצבא לוקחים בחשבון שלא מדובר יותר בתפקיד של מטפל רפואי: "בעבר הדברים היו נראים אחרת, פרמדיקים היו מבצעים בשטח פעולות של הצלת חיים בלבד. בצוק איתן נכנסו כמה פרמדיקים לקו הראשון עם הלוחמים והבנו שהגישה צריכה להשתנות. כמה שיותר פרמדיקים יקבלו הכשרה של לוחם - זה יציל חיים. לא מדובר בחבישה בשטח אלא בטיפול מתקדם, טיפול בתרופות, הנשמה וניתוחים מצילי חיים דברים שחובש לא יכול לבצע".