אישה כבת 40 נפצעה באורח בינוני בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון סמוך לסניף רשת הסופרמרקטים רמי לוי. המחבל נתפס.



בשעה 16:07 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פיגוע דקירה סמוך לרמי לוי בצומת גוש עציון. מדיווח ראשוני של חובשים ופאראמדיקים של מד"א מדובר בנפגעת אחת כבת 40 דקורה בפלג גוף עליון בהכרה מלאה.



ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה וסגן מנהל בית החולים שערי צדק בירושלים, אליו פונתה הפצועה, אמר: "הגיעה אישה בשנות ה-40 שנפגעה בפיגוע, היא הגיעה עם פצע דקירה בגב העליון, בחלק החזי שלו, והסכין עדיין שם.

"אני יכול למסור מעט מאוד פרטים כעת. יש מזל גדול שאנשים בשטח פעלו נכון ולא נגעו בסכין, היא נמצאת כעת בחזה, באיזורים קריטיים ביותר, אנחנו נוכל רק בסיום הניתוח נוכל  להעריך את מידת הפגקיעה, זוהי פציעה מורכבת, מקווים שהניתוח יעבור בצורה טובה, שיהיה נזק מינימלי, מצבה הוא יציב, לא נשקפת בדקות אלה סכנה לחייה כרגע. אבל הסכין נמצא במקום שמסכן בצורה בריאותה בצורה ברורה".

חובש בכיר במד"א, וולי וולפסטל סיפר על שאירע: "כשהגעתי למקום ראינו אישה כבת 40 ישובה בתוך רכב כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון, אנשים במקום סיפרו שהכניסו אותה לתוך הרכב לאחר שנדקרה ע"י מחבל. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע מיד למקום ולאחר טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח היא פונתה לבי"ח כשמצבה מוגדר בינוני ויציב".

בעקבות רצף הפיגועים, התקיימה הערב ב"פינה החמה" בגוש עציון הערכת מצב משותפת בראשות מפקד חטיבת עציון אל"ם רומן גופמן, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, נציגי משטרת מרחב חברון, מת"ק בית לחם ונציגים נוספים באשר לייעול המענה הביטחוני בצומת גוש עציון. 
 
בהערכת המצב הוחלט על שורה של צעדים הכוללים עיבוי מערך האבטחה במרחב הצומת וכן הקמת תשתיות ומרכיבים נוספים להעלאת הביטחון במרחב.


מקום הפיגוע. צילום: אבא ריצמן, דוברות מד"א



שעה קלה קודם לכן, אירע ניסיון פיגוע בצומת ג'ילבר בחברון, כשמחבל ניסה לדקור חייל ונורה. החייל לא נפגע באירוע, המחבל נוטרל על ידי הלוחמים במקום ומצבו מוגדר אנוש.
בוצע בנקודה בה אירע אתמול ניסיון דקירה אחר, סמוך לתל רומידה. באירוע אתמול כוחות הביטחון הגיבו בירי והמחבל חוסל.
מדובר צה"ל נמסר כי ניסיון הדקירה אתמול בוצע גם הוא במהלך בידוק שגרתי בחסם ג'ילבר בחברון. מחבל שהגיע לנקודה ניסה לדקור חייל והמחבל נורה על ירי כוח צה"ל ונהרג. גם אתמול לא היו נפגעים באירוע.


ידית הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון. צילום: הצלה יו"ש
בנוסף, נפצע אתמול בינוני חייל צה"ל כבן 19 לאחר ששני מחבלים ניסו לדקור אותו בתחנת אוטובוס בצומת גוש עציון.
מצה"ל נמסר כי חיילים מגדוד "שמשון" שעסקו באבטחת הצומת הבחינו בשני חשודים. כאשר ניגשו לתשאל אותם - דקרו את אחד החיילים. הכוח הגיב בירי להסרת האיום. 
החייל פונה באורח בינוני לבית החולים שערי צדק ע"י חובשים ופאראמדיקים של מד"א במצב בינוני עם פציעה בפלג גופו העליון. עוד נמסר כי החייל סובל מחתכים עמוקים בפניו, אך נמצא בהכרה ובמצב יציב.