פלסטינית בת 15, חמושה בסכינים ניסתה לפנות בוקר (רביעי) לחדור ליישוב יצהר. המחבלת זוהתה, נורתה על ידי כוח צה"ל ונפצעה באורח בינוני. המחבלת זוהתה כשהיא התקדמה לכיוון היישוב יצהר כשברשותה שני סכינים. היא הגיעה עד למרחק של עשרה מטרים מהציר ההיקפי של שכונת שלהבתיה ביצהר.



לאחר מרדף נתפסה הפלסטינית כ-300 מטרים מהיישוב. עם תפיסתה בוצע נוהל מעצר חשוד, במהלכו נפגעה המחבלת מירי בידה ומנפילה. היא טופלה על ידי הכוח שקפץ לנקודה, ניטרל אותה ומנע ממנה להגיע ליישוב.



כזכור, אמש נפצע חייל צה"ל באורח קל לאחר שנדקר ע"י שני מחבלים בחברון, בסמוך לבית השלום. הפצוע טופל במקום ופונה בהמשך לבית החולים. שני המחבלים שהיו במקום נורו וחוסלו. 



שני פיגועים נוספים התרחשו אתמול, האחד מהם בחברון והשני בגוש עציון. כמו כן סוכל פיגוע נוסף שתכננה לבצע חולית טרור בדרום הארץ.



בשעות אחר הצהריים אתמול, חייל בן 20 ואזרח בן 21 נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה שהתרחש בצומת גוש עציון. המחבל שביצע את הדריסה יצא מהרכב עם סכין, במטרה להמשיך ולפגוע בנמצאים במקום. הוא נוטרל במקום וחוסל. 






זירת הפיגוע בגוש עציון. צילום: דוברות מועצה אזורית גוש עציון


בתקרית של יידוי אבנים החשודה כפיגוע, שאירעה בחברון אתמול בשעות הצהריים המוקדמות, נהרג אברהם חסנו ז"ל, תושב קרית ארבע.



חסנו ז"ל יצא ממכוניתו לאחר שאבנים יודו לעבר רכבו, ככל הנראה על מנת לאמוד את הנזק שנגרם לכל הרכב, הוא נדרס על ידי משאית שנכנסה לצומת ונעלמה מן הזירה. הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית בדהרייה כשעה לאחר האירוע. הוא אמר כי לא התכוון לפגוע ביהודים וטען כי מדובר בתאונה. כעת האירוע נמצא בבדיקה, עדיין לא ידוע האם מדובר בפיגוע על רקע לאומני או האם מדובר בתאונה. 

לאחר האירוע, כוחות רבים הגיעו לאזור, וחלק גדול מהם נלחם במשך דקות ארוכות על חייו של חסנו, אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במקום. הצוותים דיווחו כי הוא היה בלי דופק, בלי נשימה וסבל מפגיעה רב מערכתית. במהלך הלילה הובא חסנו למנוחות.




משמאל: אברהם חסנו ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



הפיגוע שסוכל



גם בגזרת הדרום נרשמה פעילות של כוחות הביטחון: צה"ל פגע אמש בחוליית טרור שהייתה אחראית על מספר אירועי ירי לעבר כוחות צה"ל בשבוע האחרון. החוליה תכננה לבצע אתמול פיגוע גדול, שבגינו נדרשו החקלאים שפועלים בסמוך לגדר לעזוב את השדות.

 
מדובר באותה חוליה שירתה בשבוע שעבר אש צלפים ופגעה פעם אחת על ג'יפ הסיור של מפקד בכיר בגזרה, פעם אחת על רכב של קבלן עבודות בשטח ופעם אחת על רכב הנדסי ממוגן. בכל האירועים לא היו נפגעים.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, התייחס לניסיון החדירה, ואמר כי מדובר בעליית מדרגה וכי מזה זמן מה לא בוצעו חדירות מסוג זה ביישובי השומרון.
 
דגן הודה למח"ט שומרון, שי קלפר, על הפעולה המוצלחת: "כיתת הכוננות של הישוב עם חיילי צה"ל פעלו באופן מעורר התפעלות".