בפעילות משותפת של השב"כ ושל צה"ל סוכלה פעילות חוליית טרור של ארבעה פעילים תושבי השומרון, מהערים טול כרם, שכם וג'נין, אשר אנשיה תכננו לבצע פיגוע הנחת מטענים וירי כנגד מתפללים יהודים בקבר יוסף שבשכם, הנכנסים למקום באופן עצמאי וללא תיאום עם כוחות הביטחון. 
מהשב"כ נמסר כי פעילות החוליה הוכוונה מרצועת עזה, בידי מחמד ראפת מחמד דרוויש, פעיל הג'יהאד האסלאמי, בעל קשרים לפעילים נוספים הפועלים מול איו"ש, שפעל לחימוש החוליה. 
 
החקירה העלתה בין היתר כי חברי החוליה פעלו בנסיון למנוע התחקות של מערכת הביטחון אחריהם במידור אחד מהשני, אך לכל אחד מהם היה תפקיד מוגדר. האחד שימש כספק אמצעי לחימה, אחר היה עסוק באיסוף מודיעין, ושנים היו אחראים על ביצוע הפיגוע בפועל.  


"הודה כי הסכים ללמד את דמירי להכין פצצת בנזין" 

 אחד מהם, נסים מוחמד רמדאן רשיד דמירי, תושב מחנה הפליטים טול כרם, כלוא לשעבר מספר פעמים, מזוהה כפעיל של תנזים-פת"ח. פעיל נוסף הוא מחמד מופק רפיק דמירי, תושב מחנה הפליטים טול כרם, שמשמש כשוטר במשטרה הפלסטינית. עוד עצור בפרשה יאסר  ג'אודת עבד צראוי, תושב רפידיה/שכם, כלוא לשעבר, המוכר כפעיל חמאס. הפעיל הרביעי הוא עדואן פדל חסן נזאל, תושב קבאטיה/דותן, פעיל הג'יהד האסלמי הפלסטיני.
"על פי התכנון, מבצעי הפיגוע בפועל יועדו להיות הפעילים מטול כרם, ואילו הפעילים משכם ומג'נין יועדו לספק אמל"ח, הדרכה, ומקום לינה בשכם למפגעים" נמסר מהשב"כ. "בחקירתם הודה ניסים דמירי בכוונה לבצע פיגוע בקבר יוסף בשכם, ואילו בן דודו, מחמד דמירי, הודה בביצוע תצפית ואיסוף מידע על תנועת המתפללים במקום, לצורך הפיגוע".
 עוד נמסר מהשב"כ כי יאסר צראוי הודה כי הסכים ללמד את נסים דמירי להכין פצצת בנזין, לצורך ביצוע הפיגוע, ואף להלינו בשכם, ואילו עדואן נזאל הודה כי נתבקש על ידי מחמד דרוויש מעזה לספק אמל"ח לחוליה. כן הודה בתכנון פעילות צבאית נפרדת ביחד עם צראווי שאישר זאת בחקירתו.
תיקי החקירה הועברו בימים האחרונים לתביעה הצבאית בשומרון לשם גיבוש כתבי אישום כנגד הארבעה. "בחקירה זו עולה שוב, ובצורה ברורה, המוטיבציה הגבוהה של פעילים ברצועת עזה להניע ולהכווין פעילות טרור באיו"ש, הנסמכת גם על יוזמות מקומיות לביצוע פיגועים" סיכם גורם בשב"כ.