שירות הביטחון הכללי התיר היום (ראשון) לפרסום כי בפעילות של השב"כ, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נחשפה תשתית צבאית של ארגון החמאס, שחבריה היו שותפים לביצוע פיגוע הירי שארע בסוף חודש יוני, סמוך ליישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ונפצעו שלושה נוספים.

"תשתית זו הייתה אחראית גם לביצועו של פיגוע ירי, שארע יומיים קודם לכן, לעבר אמבולנס וכלי רכב ישראליים, סמוך לביתין, אשר הסתיים ללא נפגעים בנפש" כך נמסר מהשב"כ.
בחקירתם, הודו חברי התשתית בביצוע הפיגועים וכן ובניסיון להוציא לפועל פיגוע נוסף ב-6 ביוני שלא צלח. עוד עלה בחקירתם כי מי שעמד מאחורי תכנון הפיגועים הינו אחמד נג'אר, פעיל חמאס, כלוא לשעבר בגין מעורבות בפיגועי ירי בהם נהרגו ישראלים, אשר שוחרר מכלאו וגורש לרצועת עזה במסגרת "עסקת שליט", עבר לירדן ומשם פועל באופן שיטתי להנעת פיגועים בשטח. 


הלוויתו של מלאכי רוזנפלד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 
"חלק מחברי החוליה, שעלו בחקירות שב"כ כמעורבים בפעילותה, עצורים כעת בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, ביניהם מעאד' חאמד, אשר עמד בראש החוליה וביצע את הירי בשני הפיגועים הנ"ל, ואחמד שבראוי, שהיה שותף לתכנון הפיגועים ולהחזקת אמצעי הלחימה אשר שימשו לביצועם" נמסר מהשב"כ. 


רוזנפלד ז"ל נרצח בפיגוע בו נפצעו עוד שלושה בני אדם, כולם תושבי כוכב השחר מירי מרכב חולף בזמן שחזרו לביתם לאחר משחק כדורסל. הפיגוע אירע בצומת שבות רחל, סמוך לשילה. על פי התחקור שבוצע בשטח המחלים ארבו בשעות הלילה לרכבים ישראלים ושהבחינו ברכב של הארבעה פתחו בצרור יריות לחזית הרכב מטווח קצר. 
 
נהג הרכב ניסה להימלט אולם המחבלים לא הרפו והמשיכו לירות בו גם לאחר שניסה להימלט לאחת ההתנחלויות הסמוכות. מיד לאחר שעברו את שער היישוב הזעיקו את כוחות ההצלה והמחבלים הצליחו להימלט מהזירה. 


  חברי החולייה שנחשפה. צילום: תקשורת השב"כ


כאמור אחמד נג'אר, תושב ירדן, במוצאו מסלואד, פעיל חמאס, כלוא לשעבר מספר פעמים על רקע מעורבותו בפיגועי ירי, בהם נהרגו 6 ישראלים, שוחרר ב"עסקת שליט". על פי השב"כ הוא שימש כדרג מאכוון והעביר מימון לפעילות החוליה. חבר חוליה נוסף הוא אמג'ד נג'אר, תושב סלואד, שנעצר בתחילת החודש, פעיל חמא"ס, אחיו של אחמד נג'אר. נעצר בשנות ה-90 בגין מעורבות בטרור עממי. בחקירתו הודה בהעברת הנחיות מאחיו, וכן נשק ומימון, ששימשו לביצוע הפיגוע. 
חבר חוליה נוסף הוא עבדאללה אצחאק, תושב סלואד, שנעצר גם הוא בתחילת החודש, היה עצור לאחרונה בין השנים 2011-2010 בגין מעורבות בסחר באמל"ח ובטרור עממי. בשנת 2006 היה מעורב בתכנון פיגוע ירי. בחקירתו הודה במעורבות ישירה בשני הפיגועים הנ"ל, בתור נהג הרכב, ובפעילות צבאית נוספת במסגרת החוליה. עצור נוסף הוא מעאד' חאמד, תושב סלואד, פעיל חמאס, נעצר מספר פעמים בעבר בגין מעורבות בתכנון פיגועים. 
על פי העולה מהחקירה עד כה, חאמד הינו מי שביצע בפועל את הירי בפיגועים הנ"ל. גם אחמד שבראוי, חבר נוסף בחוליה, תושב סלואד, פעיל חמאס, נעצר מספר פעמים בעבר בגין מעורבות בתכנון פיגועים. עצור עדכנית במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. מהחקירה עולה עוד כי שבראוי שימש חבר חוליה וסיפק את האמל"ח לביצוע הפיגועים. מי שעמד מאחורי תיכנון הפיגועים הוא פאאז חאמד, תושב סלואד, הנעצר בתחילת החודש, פעיל חמא"ס בדרג הנהגה, נעצר מספר פעמים בגין מעורבות בפעילות חמאס. 
בחקירתו בשב"כ הודה בתכנון הפיגועים ובמעורבות בניסיון פיגוע נוסף. ועצור נוסף הוא ג'מאל ג'מיל יונס, תושב קוצרה שבשומרון, נעצר בעשרה ביולי, הינו חמו של אמג'ד נג'אר. בחקירתו בשב"כ הודה כי העביר את רכב הפיגוע לגריטה, תיווך בעסקת אמל"ח לטובת הפיגוע ונפגש עם אחמד נג'אר בירדן.
ר