הפיגוע שסוכל לפני שיצא לפועל: ערבייה נתפסה היום (ראשון) כשהיא מנסה לעבור את גדר המערכת מקלקיליה לשטח ישראל וברשותה רובה.



לאחר תשאול הודתה הערבייה כי ארגון הטרור חמאס שלח אותה לבצע פיגוע בשטח הארץ.



פעולה זו היא חלק ממגמה שמתרחבת לאחרונה, הנקראת "המחבל הבודד", אשר מטרתה היא שהמפגע הבודד שיוצא לפעולה יפגע בכמה שיותר אנשים.



רק בסוף השבוע סוכל ניסיון פיגוע של מחבל יחיד בבקעת הירדן. רכב שהגיע למחסום בקעות בחטמ"ר הבקעה ובו מחבל פלסטיני ביצע ירי לעבר כוח של חיילי מילואים של גדוד שיריון, וכן חיילים של יחידת המעברים של המשטרה הצבאית, שעסקו בפעילות ביטחון שוטף במחסום.



בתגובה פתח הכוח באש לעבר המחבל והרג אותו. לא נרשם נזק ולא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל. התבצע זיהוי של הרכב במקום והנושא הועבר לבדיקה.



לפני כשבוע אירע פיגוע ירי בדולב, בו נרצח דני גונן ז"ל בן ה-25 מלוד. גונן בן ה-25 נפצע במצב אנוש לאחר שנורה ע"י פלסטיני בעת שרחץ במעיין עין ביבים. הוא עבר החייאה בשטח ומשזו לא צלחה הוא הובהל לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. יחד איתו נפצע ישראלי נוסף, אשר טופל בבית החולים תל השומר. הירי בוצע מטווח אפס ומיד לאחר הירי המחבל ברח מהזירה.

בנוסף, פיגוע דקירה אירע לפני שבוע בדיוק בשער שכם שבירושלים, כשמחבל בן 18 וחצי מחברון פצע לוחם מג"ב כבן 20. הלוחם הספיק לירות לעברו ולפצוע אותו. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ללוחם, שהיה במצב אנוש עם פצע דקירה בגופו העליון וביצעו בו פעולות החייאה במקום. הוא פונה אל בית החולים שערי צדק, משם שוחרר.