בחקירת חברו של הצעיר הישראלי בן ה-22 מבאר שבע שנעדר באזור קרית ארבע עלו כמה שאלות שאין עליהן תשובות ברורות. החבר, גם הוא בן 22, סיפר כי השניים היו בחברון על מנת להתפלל במערת המכפלה, ובדרך חזרה משם הם נתקעו באזור כפר ענון בשל פנצ'ר. במשטרה טענו כי היה חוסר קל באוויר בגלגל אך לא היה תקר בגלגל ולכן דבר לא היה אמור למנוע ממנו להמשיך עוד כמה מאות מטרים לאזור בלתי עוין.

כמו כן, הנעדר השאיר את הטלפון הנייד שלו בכלי הרכב, ולכך החבר התקשה להביא הסבר הגיוני. הוא נמצא כעת בחקירת משטרה וגם השב"כ נכנס לתמונת החקירה. עוד דווח כי במקום נמצא גלגל רזרבי זרוק ליד המכונית, מה שמעלה כמה סימני שאלה.

מוקדם יותר, אמר גורם בטחוני כי יש חשש כבד לחייו של הישראלי הנעדר. כוחות גדולים של צבא נכנסו לתוך הכפרים וביצעו סריקות בתוך הבתים באזור. הגורם הדגיש כי הכפר ענון הוא כפר עויין מאוד ונחשב למעוז של החמאס. בתוך כך הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט ומ' פקמ"ז, אלוף רוני נומה קיימו הערכת מצב מיוחדת בעקבות האירוע.
 
האירוע החל לאחר שהחבר דיווח למשטרה בשעה 16:17 כי הנעדר הלך להביא כלי עבודה על מנת להחליף את הגלגל ולא שב. מקורות פלסטיניים דיווחו על מחסומים ובדיקות קפדניות בחלחול, בית ענון ומחנה אל -ערוב, הסמוכים למקום שבו נעלמו עקבותיו של הישראלי.