הפרשניות הפוליטיות טל שלו ('וואלה') וטל שניידר ('זמן ישראל') שוחחו היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחסו למשבר הביטחוני המורכב במדינת ישראל, לאחר חודשים רבים וארוכים של לחימה קשה ורב זירתית.

רוב הציבור: עסקת חטופים חשובה יותר מכניסה לרפיח | סקר מעריב
אלפי חיילים לבנונים לאורך הגבול: ההצעה הבריטית לרגיעה בצפון

כשנשאלו איך דווקא שר הביטחון יחסית יצא יבש מכל הסערות, השיבה שניידר: "זה עובר בראש כל הזמן. גם גנץ יוצא יבש, וכולנו מסכימים שגנץ גם היה רמטכ"ל בשנים האחרונות וגם שר ביטחון. אני חושבת שלגבי גלנט הסיבה המרכזית שהוא יוצא מזה יבש זה כי הוא בשנה האחרונה מאוד ניסה לעצור את החקיקה של הקואליציה שהוא מתוכה.



הוא טען כל הזמן שנכנסים פה לסחרור מאוד מסוכן, התמונות המאוד מפורסמות שלו מיולי, מתריע, מתחנן, מביא את האלופים, הן עדיין יושבות לציבור בזיכרון. להערכתי, בטווח הרחוק הוא לא יצא מזה".

שלו ענתה כי "לא דומה מקרה גלנט למקרה גנץ. גנץ אכן היה שר ביטחון, רמטכ"ל, בתקופת הקונספציה, אבל יש עניין של אחריות, של מי שמכהן בתפקיד בזמן שקרה האסון הביטחוני הגדול ביותר בתולדות ישראל. שר הביטחון, שהוא מטעם הממשלה אמור להיות האיש הממונה על הביטחון, הוא אחראי בדיוק כמו ראש הממשלה, אם הוא אחראי, ובדיוק כמו הרמטכ"ל, אם הוא אחראי. הוא בדיוק באמצע בין שניהם.

גלנט באמת על הימים הראשונים הוריד את הסיפור של האחריות מעל הפרק, ולא חזר לזה. הוא לא מתעסק בזה, הוא כולו מושקע במלחמה, והוא הצליח במהלך שבעה חודשים למתג שוב כמי שמתעסק במלחמה וגם לנתק את עצמו מהלילה ההוא והאירועים שקדמו לו, למרות שהוא אחראי בדיוק כמו הרצי. אחרי המלחמה, גם יומו יגיע".