ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה פעם נוספת את כניסת צה"ל לרפיח - כך דווח הבוקר (שלישי) בכאן חדשות. על פי הדיווח, הדבר נעשה על מנת לתת הזדמנות לניסיון להשיג עסקת חטופים חדשה.

בין סמוטריץ' להאג: הדרמה הכפולה שמטלטלת את נתניהו | בן כספית

עוד על פי הדיווח, נקבעו כבר שני תאריכים לתחילת הפעולה ברפיח, ואם הניסיונות להשיג עסקה ייכשלו - הפעולה צפויה לצאת לדרך בזמן הקרוב.

כזכור, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי לשוחח עם מנהיגי קטאר ומצרים כשהוא דוחף להסכם שמטרתו הפסקת אש בעזה ושחרור החטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס.

חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי אחסאן עטאיא אמר לרשת "אל-מיאדין": "בניגוד להתבטאויות האמריקאיות, ההצעה שעומדת כרגע על הפרק איננה נדיבה בכלל".

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן יצא אתמול למסע הדיפלומטי בן שלושה ימים במזרח התיכון, כאשר במוקד פגישותיו - העסקה שתכלול החזרת החטופים והפסקת אש ממושכת. לממשל ביידן - יש בכך אינטרס פוליטי ברור, לצד שלל האינטרסים המדיניים - אזוריים: המלחמה הנמשכת מבעירה את ההפגנות האנטי-ישראליות בארצות הברית, מה שמסבך את הקמפיין הנשיאותי של ביידן.

המטרה המרכזית של הבית הלבן היא להבטיח הפסקת אש שתוריד את האפשרות של הפעולה הישראלית ברפיח. ההשלכות של כניסה קרקעית נרחבת לאזור הזה שבו נמצאים יותר ממיליון עזתיים, בעיני הבית הלבן תהיינה קטסטרופליות, בעלות פוטנציאל הסלמה כוללת באזור כולו.