צה"ל פינה היום (שישי) באמצעות מסוק את הטיל האיראני שנפל באזור ערד ביום המתקפה האיראנית על ישראל ונמצא על ידי מטיילים. 

איראן שלחה מסר? הטיל שאותר בים המלח מיועד לשאת ראש נפץ גרעיני
"אתרים נפגעו": טענות על הנזק שגרמה המתקפה האיראנית בישראל

כזכור, בפיקוד העורף והמשטרה טענו כי ידעו על מיקומו של הטיל, ומשום מה התאפשרה גישה של מטיילים למקום. זו אינה ה"מזכרת" הראשונה מאותה מתקפה חסרת תקדים, שכן אחרי המטח לישראל, התגלה בים המלח נפל של טיל בליסטי שנפל בחופי ים המלח. לאחר מכן הוא הובא לבסיס ג'וליס והוצג לתקשורת הזרה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צה''ל מפנה את הטיל האיראני שנפל באזור ערד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
צה''ל מפנה את הטיל האיראני שנפל באזור ערד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

על פי דיווח של הבלוג בטוויטר 'אינטלי טיימס - إنتل تايمز - Intelli Times', מרבית מהטילים הבליסטיים האיראניים, ששוגרו לישראל, למעט אחד שתועד בקוטר 124 ס"מ, היו מדגם חייבר ובקוטר 74 ס"מ.
 
הטיל הבודד שתועד בים המלח יכול לשאת בעתיד גם ראש נפץ גרעיני בקוטר שהופיע בתוכנית הגרעין הצבאית שנחשפה. דובר משרד החוץ האיראני טען אתמול במסיבת עיתונאים כי תוכנית הגרעין נועדה למטרות שלום בלבד, זאת בניגוד לדברי בכיר משמרות המהפכה שהזהיר: "טהרן עשויה לשנות את מדיניות הגרעין אם האיומים הישראליים יימשכו".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]