עומר אבו לילה, ראש רשת דיר א-זור, התראיין לערוץ אלחדת' הסעודי והתייחס לפעולות ישראל בסוריה, זאת על רקע ניסיונות ההתבססות של איראן וחיזבאללה במדינה. 

משט המרמרה 2? "אם יהיו הרוגים זה יהפוך לסיפור בינלאומי"
חריג: מפקד חיל האוויר השתתף בתקיפת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה I דיווח

"נקודה חשובה שראוי להתחיל איתה נוגעת לחדירות הרבה לתוך המיליציות האלה וספציפית בצפון מזרח סוריה", אמר. "כשמדובר על התקיפות האוויריות האחרונות של ישראל, שבהן חוסלו זאהדי ובכירי משמרות המהפכה ששהו איתו בסמוך למבנה הקונסוליה האיראנית בדמשק בשכונת אלמזה".

"לפני התקיפות האלה היו תקיפות אוויריות כבדות מאוד, שכוונו כנגד המיליציות האלה בבוכמאל, באלמיאדין ובדיר א-זור. נהרג גם אחד מיועצי משמרות המהפכה יחד עם קבוצת לוחמים זרים ומקומיים שתומכים במיליציות האלה, ספציפית בצפון מזרח סוריה. כיום אזור צפון מזרח סוריה הוא האזור החשוב והאסטרטגי ביותר של המיליציות האלה מכיוון שהוא הקו המקשר בין שלוש ערי בירה ערביות חשובות".

כשנשאל מי נמצא בשטח, השיב: "זאת שאלה חשובה מאוד. הסמכות העליונה של המיליציות שנמצאות בצפון מזרח סוריה היא משמרות המהפכה. תחת אצטלת משמרות המהפכה אנחנו מדברים על חיזבאללה בסוריה ובלבנון, על הפאטמיון ועל הזיינביון, ומדברים אפילו על מיליציות א-חשד א-שעבי שנוכחות מאוד בבוכמאל ובמדבר הסורי שמחבר בין חומס ליתר האזורים שמבטיחים תמיכה ומימון ליתר הפלגים שנמצאים באזור וששייכים למשמרות המהפכה לרבות חיזבאללה אפילו".

"הרבה מהתמיכה שמגיעה מעיראק עוברת בצפון מזרח סוריה ומגיעה בקלות לאזורים של חיזבאללה שמסייע בזירות הלחימה נגד ישראל בפרט מאז ה-7.10. אשר לפאטמיון אחת התקיפות האוויריות חיסלה למעלה מ-16 מאנשי הפאטמיון ובראשם אחד הבכירים הבולטים שהיה מקורב לקאסם סלימאני ותיעדנו זאת בקול ובשם דאז, כאשר התקיפה הזאת נשענה על מידע מודיעיני משמעותי מאוד שישראל השתמשה בו".