העיתונאי חאנא סאלח, אמר לערוץ החדשות אל-חדת' הסעודי כי לבנון "עומדת בפני התפתחות חדשה", כי ישנה "הסלמה של הצבא הישראלי במטרה להפוך את דרום לבנון לאדמה חרוכה".

לתושבי הצפון נמאס לחכות לממשלה: הוקם ״פורום מגן עוטף לבנון״
סמוך למתקני האו"ם: עשרות "שמורות טבע" של חיזבאללה בלבנון נחשפות

תקיפה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לטענתו, במהלך 48 השעות האחרונות ובפרט היום, ישנה התפתחות חדשה והסלמה משמעותית מצד ישראל, שבה האזורים הנמצאים דרומים לליטני הופכים "לאדמה חרוכה": "מרחיבים את היקף רצועת הביטחון, אותה כפה האויב באש".

הוא אמר, כי 14 תקיפות ישראליות בזמן קצר - הן לא המשך הלחימה בעצימות הנמוכה, כמו ששני הצדדים התרגלו. "למעשה, כבר זמן מה היוזמה נמצאת בידי ישראל. ברור שלאחר התגובה, לכאורה, של ישראל על, שהכחישה, ושטהרן לא הודתה כי אכן נפגע המכ"ם ליד המתקן הגרעיני בנתנז - אני סבור שהדרך נסללה בפני נתניהו וממשלתו הקיצונית. כעת, הם משלימים את המבצע ברפיח ובה בעת מסלימים את הזירה בלבנון", אמר, לטענתו.

תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

הוא הסביר כי לטענתו, התקבלה החלטה בישראל, ארה"ב ונאט"ו כי אסור שתתרחש חדירה לגבול ישראל וליישובים כמו שקרה ב-7 באוקטובר. "אסור שיתרחש 7.10 נוסף מצפון", אמר. "מבחינה ריאלית, 7.10 מהדרום - עד להודעה חדשה, כבר לא מונח על השולחן. לכן יש אפשרות שיתרחש 7.10 מהצפון. לכן, ארה"ב, נאט"ו וישראל - לא מוכנות שזה יקרה שוב".

את דבריו אמר לאחר שאתמול כוחות צה"ל תקפו עשרות תשתיות טרור באמצעות מטוסי קרב וארטילריה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

נשיא צרפת מקרון במסר למשפחות החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים)
נשיא צרפת מקרון במסר למשפחות החטופים (צילום: מטה משפחות החטופים)

על רקע הדברים, שר החוץ הצרפתי לענייני אירופה ויחסי החוץ, סטפן סז'ורנה, הודיע כי יגיע ללבנון, ערב הסעודית, ישראל והגדה המערבית בעוד יומיים, ב-27 באפריל, וביקורו יימשך כחמישה ימים - עד ה-1 במאי. בפגישתו בביירות, הוא מתוכנן לדון על ההצעה הצרפתית להשבת היציבות בגבול ישראל-לבנון - וזאת לאחר ביקורו של ראש ממשלת לבנון בפריז ב-19 באפריל.

בישראל ביהודה ושומרון, השר יגיע וידון על המצב בעזה ויזכיר את מחויבותה של צרפת לשחרור מיידי של החטופים, ולהפסקת אש מתמשכת "אל מול המצב ההומניטרי הקשה ולמציאת פתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני", נכתב. בפגישתו, הוא גם יתייחס לאתגרים הביטחוניים הרחבים באזור.

סייעו בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה