תמונה חדשה שפורסמה היום (רביעי) באתר השבועון הבריטי ה"אקונומיסט" חושפת שאיראן ניסתה לטייח את הנזק שגרמה המתקפה הישראלית בשבוע שעבר למערך ההגנה האווירית של המתקן הגרעיני האיראני בעיר נתנז.

חוקרו של סינוואר טוען: האמת מאחורי סיור מנהיג חמאס מחוץ למנהרות
התוכנית המקורית של סינוואר נחשפת לראשונה: "ההנהגה נפלה בשבי"

ב-19 באפריל ירו מטוסי חיל האוויר של צה"ל מספר טילים בליסטיים לעבר מתחם הגרעין בנתנז שמדרום לטהרן בתגובה למתקפת הטילים והכטב"מים האיראנית על ישראל שאירעה בלילה שבין ה-13 ל-14 באפריל. האתר מוגן באמצעות מערכת ההגנה האווירית S-300 של איראן מתוצרת רוסיה.

הטילים שנורו פגעו במכ"ם בקרת האש של סוללת S-300 רוסית, שנועד לעקוב אחר איומי אוויר וטילים, ולאפשר לטילים מיירטים ליירט אותם.

תיעוד התקיפה של ישראל באיראן (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כריס ביגרס, מפענח תמונות שעבד בעבר עבור הסוכנות הלאומית GeospatialIntelligence של ארצות הברית, טען כי מניתוח התמונה עולה שאיראן ביצעה החלפה של המכ"ם ביום שלמחרת התקיפה והציבה אחד אחר באותו המקום. האיראנים גם שמרו את מיכלי המשגר שיורים מיירטים במצב זקוף, כאילו מוכנים לירי. לדבריו, יתר הסוללה הורחקה, ככל הנראה למקרה שישראל תתקוף פעם נוספת. "זה מקרה של הכחשה והונאה", אמר ביגרס, במטרה להציג מצג שווא לפיו "האתר עדיין פעיל".

המסקנה שהאיראנים לא מעוניינים שישראל תגיע אליה למעשה, היא שישראל מסוגלת לפגוע במערכות ההגנה האווירית האיראניות ובאתרים יקרי הערך שהן מגינות עליהם, מבלי להיכנס למרחב האווירי האיראני. 

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]