בעוד ישראל מתמקדת בתמרון המתקרב ברפיח, הגזרה הצפונית לא שקטה ובימים האחרונים התקיימו תקיפות נרחבות של צה"ל וכן ירי מטחי רקטות וכטב"מים לעבר ישראל. העיתונאי הלבנוני איברהים ריחאן אמר היום (רביעי) לערוץ אל-חדת כי "המצב בדרום לבנון מביך את חיזבאללה, מבחינת עומק התקיפות של צה"ל".

לקראת תגובה כואבת? אחרי התקיפה החריגה בלבנון - העלאת כוננות בצפון
תחת זהות בדויה: מפקד משמרות המהפכה שנעלם - התגלה כעריק בארה"ב

"אנחנו רואים שבכל תקיפה, הצבא הישראלי מחסל בכירים בחיזבאללה, או פעילים בארגון. והתגובה היא ירי לעבר קרית שמונה או מוצבים בגולן בעומק מוגבל של עד עשרה קילומטרים", הוא הוסיף: "היו בימים האחרונים ניסיונות לתקוף מטרות בעומק ישראל, אחת מהן בחיפה". אמר, ככל הנראה בהתייחסות לירי שיורט אתמול דרומית לנהריה.

פגיעה ישירה באביבים (צילום: רשתות חברתיות המזוהות עם המשטר הסורי,רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פגיעה ישירה באביבים (צילום: רשתות חברתיות המזוהות עם המשטר הסורי,רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בהמשך התייחס לניסיונות הדיפלומטים להפגת ההסלמה בגבול ואמר: "השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין יגיע בימים הקרובים לביירות, ולאחר מכן לישראל, במטרה להגיע להסדר בין ישראל לחיזבאללה לפני שצה"ל יכנס לרפיח – בשל החשש שהפעילות הצבאית שם תגרור הסלמה נוספת גם בצפון".

מוקדם יותר היום, נפגעו שני בתים כתוצאה מירי טילים לעבר היישוב אביבים שבמועצה האזורית מרום הגליל, בנוסף קרוון אחד נשרף. צה"ל הגיב במתקפה באזור עייתא א שעב וראמיה, במתווה של "חגורת אש". ב"אל חדאת" דווח כי הפשיטות הישראליות על דרום לבנון כוונו ככל הנראה למנהרות תת-קרקעיות.

צה"ל השלים תקיפה רחבה של כ-40 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א שעב שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין המטרות שהותקפו- מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את הארגון במרחב. כל זאת, כחלק ממאמץ השמדת תשתיות הארגון במרחב הגבול. 

יו״ר ועד אביבים שמעון ביטון אמר: ״שוב פגיעה בבית באביבים משני טילי נ״ט. התושבים ביישוב לא יודעים מה יהיה העתיד, מרגישים תלושים מהחיים כבר שבעה חודשים. חגגנו את ליל הסדר 61 שנה באביבים - והשנה זו הייתה הפעם הראשונה שאנחנו לא חוגגים את חג החירות בבית ביישוב עם הקהילה שלנו - מצבנו הוא גלות בתוך מדינת ישראל. בנוסף, היישוב מארח עוד עשרות משפחות בליל הסדר - ולחשוב שכרגע מלבד כיתת הכוננות וכוחות שביישוב אין אנשים בחג - זה קשה לעיכול.