עלי-רזה אסגרי, גנרל איראני מכובד ששימש בעברו בכוח החצי-צבאי החזק של המשטר, נמצא חי בארצות הברית בזהות חדשה, כך על פי ממצאים בלעדיים של אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל".

חוקרו של סינוואר טוען: האמת מאחורי סיור מנהיג חמאס מחוץ למנהרות
איראן בפאניקה? הצעד הדרמטי שעשתה מחשש לתקיפה ישראלית

מאז 2006, היעלמותו של סגן שר הביטחון לשעבר הייתה נושא לספקולציות נרחבות. החקירה שנמשכה חודשים ארוכים ב"איראן אינטרנשיונל" שופכת כעת אור חסר תקדים ומקיף על חייו ועריקתו של הגנרל האיראני, וחושפת פרטים בלעדיים על המודיעין הקריטי שסיפק לאמריקאים והתפקיד הכלי שמילא במניעת פתיחת מלחמה נגד טהרן מוושינגטון. על תכנית הנשק הגרעיני שלה ב-2007.

הדו"ח מסתמך על ראיונות עם שלושה פקידי מודיעין אמריקאים, מקור דיפלומטי בכיר באירופה, מפקד משמרות המהפכה לשעבר, קרוב משפחה של אשתו של אסגרי ושלושה אנשים שהיו בעבר מכריו ועמיתיו של אסגרי.

"איראן אינטרנשיונל" חשף כי עלי-רזה אסגרי מתגורר כעת בארה"ב בזהות אחרת, במסגרת הפרוטוקולים של תכנית הגנת עדים של ה-CIA. וכי תאילנד הייתה המקום הסביר שבו גייס המודיעין האמריקאי את אסגרי ב-2005.

עוד התפרסם כי המודיעין של אסגרי היה הגורם המרכזי בהרחקת ארה"ב מתוכניות לתקוף את איראן בגלל תוכנית הגרעין שלה ב-2007. אסגרי זיהה בפני ארה"ב את מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזדה כדמות המפתח המובילה את תוכנית הצבא והגרעין של המשטר, בתקופה שבה טרם הוכר בפומבי כראש מאמצי הגרעין של איראן.

מערכת היחסים הקרובה של אסגרי עם המנהיג המיליטנטי הלבנוני עימאד מוגניה מילאה תפקיד מרכזי בפירוק הג'יהאד האסלאמי ב-1992 והובילה לשינוי המבנה של חיזבאללה למפלגה פוליטית.