על רקע הדיווחים כי צה"ל ייכנס להילחם ברפיח בקרוב (כדוגמת הדיווח שהתפרסם אתמול על עיר האוהלים שנבנית ליד חאן יונס עבור מפוני רפיח) - נראה שחמאס החליט להשקיע מאמצים מרביים בלוחמה הפסיכולוגית. בתוך כך, גורם בכיר בחמאס אמר הבוקר (רביעי) ל"אל ערבי אל ג'דיד" כי מנהיג ארגון הטרור, יחיא סינוואר, יצא לאחרונה במספר הזדמנויות מהמנהרות ופגש אנשים בשטח.

התוכנית המקורית של סינוואר נחשפת לראשונה: "ההנהגה נפלה בשבי"
"מוציא את חמאס מדעתם": ההישג הכי גדול של צה"ל בעזה עבר מתחת לרדאר?

סינוואר אינו מבודד מהמציאות שם, למרות המלחמה המתמשכת ופעולות המודיעין הישראלי שלא נפסקות לאורך כל היום. הדיבור עליו כמבודד במנהרות אינו אלא טענה מצדו של נתניהו כדי לחפות על כישלונו בהשגת היעדים שהוכרזו בפני הרחוב הישראלי ובני בריתו. סינוואר מבצע את עבודתו כמנהיג של התנועה בשטח", טען הגורם.

עוד התייחס הגורם למצב החטופים הנמצאים בידי החמאס: "בתנועה לבדה יש ​​כ-30 קציני צה"ל ושב"כ, שנלכדו ב-7 באוקטובר, מיחידות צבאיות ומכמה אתרים צבאיים רגישים ביותר. האנשים הללו נמצאים במקומות מאובטחים מאוד, רחוקים מידי הכיבוש, ואי אפשר להגיע אליהם בשום פנים ואופן"

על פי דברי מיכה קובי, לשעבר בכיר בשב"כ וחוקרו של סינוואר בכלא הישראלי, לא קיימות ידיעות שמצליבות את ההדלפה על פיה סינוואר נצפה בשטח, אך "מבחינה תיאורטית, ישנה אופציה שסינוואר מנצל את הדשדוש של צה"ל ויציאת רוב הכוחות מהרצועה, עבור תנועה יותר חופשית שלו תוך פיקוד על לוחמיו. בנוסף, הפרטים על כמות החטופים שהם קציני צה"ל ושב"כ כלל לא מדויקים ולא נכונים. רק שלשום שמעתי את נאומו של דובר החמאס שאמר כי הם מבטיחים לנקום במדינת ישראל על כל הפשעים ועל "רצח העם" שמבצעים בפלסטינים. עוד הדגיש כי לא יסכימו לחילופי אסירים בתמורת החטופים הישראלים - אלא אם כן נביא לסיום המלחמה לחלוטין ונוביל לנסיגה מלאה של כוחות צה"ל מהרצועה. הוא בעצם חזר שוב ושוב על עמדת חמאס בכל הקשור לעסקת החטופים". 

"השיח של חמאס בתקשורת ובייחוד הדיווח על יציאת סינוואר מהמנהרות הוא לא יותר מ'ספין' תקשורתי. הם יודעים כעת כי הסבירות הגבוהה ביותר היא שצה"ל יכנס לרפיח ולכן באמצעות מידע כוזב מנסים לבלבל אותנו ולהסית אותנו מהמטרות המרכזיות שלנו שם. לדבריו, "תמיד לפני מהלך צבאי או מדיני, בכל פעם שישראל מצהירה על כוונה צבאית, חמאס מנסה לטשטש אותנו. ה'ספינים' התקשורתיים שלהם ידועים, זו תרבות השקר של חמאס שרוצה שנפעל בניגוד להיגיון הבריא שלנו. בסופו של דבר, גורמי המחקר בצבא יודעים לאילו אמירות יש לייחס חשיבות - ואילו אמירות שקריות".