צה''ל ביצע הלילה (בין שלישי לרביעי) ירי ארטילרי לאזור בית לאהיא שבעזה, צפונית למחנה ג'באליה, כך עפ"י דיווחים ערביים. השיגורים בוצעו לאחר שבמהלך היום החל מטח שיגורים כבד לעבר שדרות, זיקים ואשקלון. 

נזק הרסני לטווח ארוך: ישראל איבדה את המקום ממנו יוצאים נשיאי ארצות הברית
דיווח: זו הפעולה הישראלית שמתוכננת טרם הכניסה לרפיח

מדיווחים פלסטיניים נטען שצה''ל פירסם כי חיסל את ראש גדודי אל-קאסם, הזרוע הצבאית של החמאס, ואת כל הקבוצות שלחמו בבית לאהיא באותה העת. עוד נטען מאותם מקורות שצה''ל חזר במכוון לאחר 200 ימים לאותו אזור שהופץ מאז המלחמה בכוונה לאתר מנהרות באזור וללקט מידע מודיעיני נוסף. "צבא הכיבוש מסתובב במעגל קסמים. הוא חוזר שוב לאזור שהיה אמור להיות נקי מבחינה צבאית", אומר גורם בשטח לעיתון אל-אח'באר.

"אנחנו לא מדברים על כישלון בהשגת המטרות האסטרטגיות של המלחמה, כמו חיסול חמאס ושחרור שבויים. היום יש כישלון בהשגת כל הישג טקטי מוגבל בהיקפו והשפעתו, כמו איפוס ירי", הוסיף. 

האמירות הנ''ל באות על רקע הכניסה המדוברת לרפיח ופינוי תושביה, אליה צה''ל נערך ביתר שאת בימים אלה. כמו כן, דבריו האחרונים של דובר אל-קאסם, אבו עוביידה, נתפסת כראיה וכאות תקווה נוספת להיאחז בה עבור אותם גורמים ערביים, בייחוד בעת התרחשותם של רגעי פשיטה כמו זו שבבית לאהיא.