שוב פגיעות ישירות: שני בתים נפגעו הבוקר (רביעי) כתוצאה מירי טילים לעבר היישוב אביבים שבמועצה האזורית מרום הגליל, בנוסף קרוון אחד נשרף. צה"ל הגיב במתקפה באזור עייתא א שעב וראמיה, במתווה של "חגורת אש". ב"אל חדאת" דווח כי הפשיטות הישראליות על דרום לבנון כוונו ככל הנראה למנהרות תת-קרקעיות.

צה"ל השלים תקיפה רחבה של כ-40 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א שעב שבדרום לבנון באמצעות מטוסי קרב וארטילריה. בין המטרות שהותקפו- מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את הארגון במרחב. כל זאת, כחלק ממאמץ השמדת תשתיות הארגון במרחב הגבול. ב"אל ג'זירה" דווח כי לאחר התקיפה ומחשש לתגובה לבנונית, הועלתה רמת הכוננות בצפון.

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

יו״ר ועד אביבים שמעון ביטון אמר: ״שוב פגיעה בבית באביבים משני טילי נ״ט. התושבים ביישוב לא יודעים מה יהיה העתיד, מרגישים תלושים מהחיים כבר שבעה חודשים. חגגנו את ליל הסדר 61 שנה באביבים - והשנה זו הייתה הפעם הראשונה שאנחנו לא חוגגים את חג החירות בבית ביישוב עם הקהילה שלנו - מצבנו הוא גלות בתוך מדינת ישראל. בנוסף, היישוב מארח עוד עשרות משפחות בליל הסדר - ולחשוב שכרגע מלבד כיתת הכוננות וכוחות שביישוב אין אנשים בחג - זה קשה לעיכול.

תקיפה בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

"עצוב שאין מדיניות, שאין ביטחון, זה חג עצוב. חג חירות שאין בו חירות - זה לא חג. אני הרגשתי כשהלכתי להתפלל בחג תחושה שאני עוף זר במקום שלא שייך לי, אני לא נמצא בסביבה הטבעית שלי עם הרב שלי, עם הקהילה שלי. זה חג שאמור לאסוף אותנו,  שמסמל לחקלאים את המעבר מהחורף לאביב, את הפריחה והלבלוב - ואין את כל זה כיום. יש רק קוצים והרס ועוד בית והרוס מנ״ט. מעל 20 בתים באביבים ספגו פגיעה ישירה, ועוד 20 בתים מפגיעה עקיפה מתוך סך 100 הבתים ביישוב. נ״ט באביבים כבר נהפך לשגרה. למרות הכול - כולנו אנשי אמונה שמקווים שיהיה טוב״.

שר הביטחון גלנט אמר: "סיימתי כעת הערכת מצב ודיון מבצעי עמוק בפיקוד הצפון, הפעולות המתבצעות איכותית מאוד, יש הרבה כוחות שפרוסים על הקו, יש פעולה התקפית הולכת ומתמשכת של כוחות צה"ל בכל דרום לבנון. התוצאות המבצעיות מרשימות מאוד - מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, אלה האנשים שהיו אחראים על הפעולה ההתקפית, על הרצון לפגוע באזרחי מדינת ישראל, ואנחנו גרמנו לכך שמחציתם מתים, ומחציתם מתחבאים ומפקירים את דרום לבנון לפעולת צה״ל״. 

״המטרה העיקרית שלנו הייתה ונותרה – לגרום לכך שישרור כאן מצב ביטחוני שונה ותושבי צפון מדינת ישראל יוכלו לחזור לבתיהם באופן שקט ובטוח. אנחנו עוסקים במספר חלופות על מנת לבסס את העניין הזה והתקופה הקרובה תהיה מכריעה בהקשר הזה".