ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וטל שלו ב-103FM וסיפר על חג הפסח בגליל העליון בצל עליית המדרגה בלחימה מול חיזבאללה ועשרות שיגורים שבוצעו לעבר ישראל במהלך החג.

"חליוה לא יהיה האחרון": הבכירים הבאים שצפויים להתפטר
ביקורת חריפה על האמריקאים: "עוזרים ביד ימין ומפריעים ביד שמאל"

בתחילה סיפר: "חברים הגיעו לארוחת חג, רכב אחד לא היה על הכביש. כמה עצוב שהכל ירוק ופורח כאן, אין יפה מהגליל, אבל אתמול מטסים, הרגשנו שזה יום העצמאות במכפלות. הייתה עבודה שלנו, הייתה עבודה של חיל האוויר, להם אין חג ואין שבת. הם עושים את הכל כדי להרחיק את כוחות חיזבאללה ורדואן כמה שיותר מנקודות אחיזתם שמאפשרות להם לירות טילי נ"ט מדויקים". 

"בלילה קיבלנו על אחד היישובים שלנו עבודה יפה ומדויקת שלהם", אמר בן מובחר, "השביתו לנו את מערכות החשמל, אך היה ארגון למופת והחזרנו לחלק גדול מהיישוב את התאורה. באזורים שלנו בלי חשמל בלולים אין מים ותערובת, ושלא נדבר על אילו שעוד איכשהו נשארים פה".

כביש חסום בחומה, מוביל ליישובים בגליל העליון (צילום: גל גביש)
כביש חסום בחומה, מוביל ליישובים בגליל העליון (צילום: גל גביש)

"התושבים חגגו עד כמה שאפשר לומר לחגוג, כי גם כשאנו מחוץ לבית לבנו עם החטופות והחטופים. ניתנה האפשרות לארח קרובי משפחה בבתי המלון. זה חג מקולקל, אבל אנחנו עם שחייב להתגבר על כל הבעיות והמכשולים, ולחגוג בחיק המשפחה. לשמוח? אני לא יודע אם הרבה שמחו", כך לדבריו. 

ראש המועצה הבהיר: "אנחנו מקבלים עדכונים בתקופה האחרונה שהצבא שלנו מוכן, השאלה מי ייתן את האור הירוק לצבא להיכנס, ומתי. ננשוך שפתיים, נחכה שיתפסו את התזמון הנכון, אך אי אפשר להמשיך ולחכות במציאות הזאת. הקהילה שלנו מתפוררת, אך אם זה מה שרצה חיזבאללה, זה ניצחון שלהם".

"אחד משרי הקבינט, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ביקר אתמול, שאל אנשים, והגיע בחג בשביל לראות את החיילים והאזרחים", סיפר, "להוריד את הכובע בפניו. אנו צריכים לראות איך אנו מחזירים את התושבים הביתה, ואיך אנחנו עושים את כל המאמצים לפתוח את שנת הלימודים ב־1 בספטמבר. יש את היכולת הזו. אני לא מבין למה מתמהמהים".

צה"ל בהיערכות לתמרון בצפון (צילום :דובר צה"ל)

עריכה: מיכל קדוש