ראש אמ"ן אהרון חליוה הודיע אתמול על פרישה מצה"ל, חצי שנה לאחר הטבח בעוטף עזה. אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל שנרצחה בבסיס נחל עוז בשבת השחורה, התראיין ל"חדשות 12" בעקבות ההודעה והבטיח: "אנחנו לא נעזוב אותו בשקט. נלווה אותו צעד צעד, עד הרגע האחרון בשרשרת עצמה. טוראי אהרן חליוה - לשם אנחנו מסמנים".

איראן במסר לישראל: "תקיפה עלולה להוביל לסופו של המשטר הציוני"
כשבן גביר וסמוטריץ׳ משקיפים: ניגוד העניינים של נתניהו ממשיך להשאיר את החטופים בשבי

חליוה הוא הראשון מבין הצמרת הביטחונית והמדינית שהודיע על פרישה בעקבות אחריותו לכשלים שהובילו למות 1,200 האזרחים והחיילים ב-7 באוקטובר ולפרוץ המלחמה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אנחנו ניפגש איתו בכל צעד שילך", המשיך אשל. "הוא וכל שרשרת הפיקוד שאחראית לכל הכישלון והצער של מדינת ישראל. אנחנו נלווה את האנשים האלה. שלא יחשוב שבזה שהוא הניח את המכתב הוא סיים. את המלחמה אנחנו הפסדנו".

אני רוצה להסתכל טוב טוב לאותם עורכי דין של אותם אנשים בעיניים. האם זה ראוי שהם ייצגו את האנשים האלה. יותר מדי קורבנות, תסכול ושכול יש כאן".

רוני אשל ז\'\'ל ואביה אייל (צילום: באדיבות המשפחה)
רוני אשל ז\'\'ל ואביה אייל (צילום: באדיבות המשפחה)

"התרבות הארגונית בצה"ל היא מהכושלות במדינת ישראל", תקף האב השכול. "ואת זה רוני ושאר הבנות אכלו עם כפית, כל יום, שעה שעה. אף אחד לא הסתכל עליהן ולא שמע עליהן, כל הבנות הנהדרות האלה שצערנו כבר לא איתנו".

חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש. באדיבות דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

דני אלגרט, אחיו של איציק החטוף בעזה, הוסיף: "עשיתי אתמול סדר רק בגלל הנכדים. לא רציתי שתהיה חריגה או משהו שונה. היה כיסא עם התמונה של איציק. זה לא היה ממש סדר, אלא יותר מיצג הפגנתי. מזל שלעבדים במצרים היה מנהיג כמו משה".