צה"ל התיר לפרסום כי רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע באורח קשה בתקיפת כטב"ם הנפץ ביישוב ערב אל-עראמשה שבגליל בשבוע שעבר, מת היום (ראשון) מפצעיו.

רומז על רפיח? נתניהו: "בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי על חמאס"
כוכב ליגת העל ושחקן נבחרת ישראל חשוד בתקיפה והתעללות בזוגתו לשעבר

זימל, בן 27 מאבן יהודה, סגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, חטיבת עציוני (6), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע כתוצאה משיגורים שבוצעו משטח לבנון לעבר היישוב.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר כי זימל אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי, שם נאבקו הצוותים הרפואיים על חייו מאז הגעתו ועד שנאלצו לקבוע את מותו.

מנהל המחלקה, ד"ר אוריאל טרטמברג, אמר כי "הפצוע, שהיה מונשם מאז הגעתו, סבל מפגיעת ראש קשה, וכבר בתחילה אובחנה פגיעה מוחית. כעבור בירור ואיבחון כמקובל, התכנסה ועדה שנאלצה לקבוע מוות מוחי. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

אלון זימל, אביו של דור ז״ל: ״אחרי חמישה ימי מאבק, דור דור שלנו האריה בחר את בחירתו ונדם. תודה לכל מי שתמך בו ובמשפחה בימים קשים אלו. נלווה אותו יחד כל עם ישראל מחר ב 12:00 בבית העלמין באבן יהודה.

ראש מועצת אבן יהודה מתן קצמן אמר כי "בכאב עצום ובלתי נתפס, אני מבקש להודיע כי רס"ן דור זימל, נפל בקרב על הגנת העם והארץ.
דור ז"ל, בנם של אלון ושרון, ואח לליאור ותום, היה אמור להתחתן עם אהובת ליבו שיר בחודש יוני הקרוב. מלח הארץ, קצין מצטיין, חבר, אהוב על כל מי שהכיר אותו. מותו אבדה בלתי נתפסת. בשנה האחרונה דור היה ראש מטה הבחירות שלי, עוזרי האישי במועצת אבן יהודה והפך לאח הקטן. בדרכו שלו, תרם את איבריו להצלת אחרים. דור, לא נשכח אותך ונעשה הכל להיות ראויים לך".

הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)
הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)

חברו של זימל, דור וייסמן, ספד לו: "מי שלא יודע מי היה דור זימל - בשבילי הוא יותר מאח. דור זימל הוא הבן אדם שידחוף אותך לקצה, שלא יוותר לך לא לשנייה. בשבילו לוותר זו לא הייתה אופציה. הוא היה הולך עד הסוף בשביל האנשים שחשובים לו, והיה מרים אותם כשקשה להם. עברנו לילות שלמים שכללו מסיבות, משחקים בסוני, מוזיקה ושיחות נפש עד הבוקר. הוא לגמרי בן משפחה שלי. חלק מהלב שלי לא נמצא - ולא יחזור להיות כמו שהיה. העולם איבד היום גיבור על, ממש מלאך שזה לא היה הזמן שלו ללכת. חשבתי שנחגוג - כולנו נשבור את האולם. היום אני אשבור את העולם בשבילך, אני נשבע. תנוח על משכבך בשלום דור, אני אוהב אותך, אתה תמיד איתנו, תשמור עלינו מלמעלה שלא נאבד תקווה אף פעם".

מהמועצה המקומית קדימה-צורן נמסר כי "קדימה-צורן אבלה וכואבת עם כל עם ישראל על נפילתו של דור זימל, בנם של אלון ושרון זימל ואח לליאור ותום, תושבי היישוב. דור זימל הי"ד קצין בנח"ל, נפצע אנושות באירוע הכטב"ם בערב אל-ערמשה בצפון ולאחר מספר ימים נקבע מותו. כל עם ישראל התפלל לרפואתו. דור היה אמור להינשא בחודש הקרוב לבחירת ליבו, שיר שגיב. המועצה מלווה את המשפחה".

כאמור, דור ובת זוגו שיר, היו אמורים להתחתן בקיץ. דור הציע לה נישואים וקיבל במתנה את טבעת האירוסין שנתרמה על ידי משפחתו של אדיר מסיקה ז"ל, שנרצח בפסטיבל הנובה. מסיקה המשיך את העסק המשפחתי של עיצוב תכשיטים, ולזכרו החליטה המשפחה להעניק טבעות אירוסין לחיילים בחינם.

דור זימל (צילום: פייסבוק)
דור זימל (צילום: פייסבוק)

זימל הוא ההרוג ה-19 מאש חיזבאללה בגבול לבנון מתחילת המלחמה. הלוויתו תתקיים מחר בשעה 12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין באבן יהודה.