דובר צה״ל התייחס היום (ראשון) לסנקציות הצפויות מצד ארצות הברית על גדוד "נצח יהודה", ואמר כי העניין לא מוכר בצה"ל וכי במידה ותתקבל החלטה בנושא היא תיבחן.

יצחק בריק משוכנע: "ישראל צריכה להכריז על הפסקת המלחמה, כבר הפסדנו"
זעם בציונות הדתית: "יש גבול כמה אנחנו יכולים להתנהל כמדינת חסות"

בהודעה נכתב כי "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה״ל ועקרונות הדין הבינלאומי. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה״ל".

"בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד", הוסיף דובר צה"ל, "העניין לא מוכר בצה״ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן. צה״ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".

נצח יהודה (צילום :עמותת נצח יהודה)

ההודעה של דובר צה"ל מגיעה לאחר הפרסום של הכתב המדיני של "וואלה!" ברק רביד, לפיו על פי שלושה מקורות אמריקאים מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן צפוי להודיע בימים הקרובים על סנקציות נגד גדוד "נצח יהודה" של צה"ל.

אנתוני בלינקן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein/Pool)
אנתוני בלינקן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein/Pool)

הסנקציות מגיעות על רקע הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית. זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם שממשלת ארצות הברית מטילה סנקציות על יחידה צבאית ישראלית בשל פעילותה בגדה המערבית.

המקורות ציינו כי הסנקציות האמריקאיות יאסרו להעביר סיוע צבאי אמריקאי לגדוד "נצח יהודה" וימנעו מחייליו וקציניו לקחת חלק באימונים עם צבא ארצות הברית או להשתתף בפעילויות שזוכות למימון אמריקאי. הסנקציות מבוססות על חוק משנת 1997 של הסנאטור הדמוקרטי לשעבר פטריק לייהי שאוסר על מתן סיוע צבאי אמריקאי או אימונים של צבא ארצות הברית לכוחות ביטחון, צבא או משטרה שיש לגביהם מידע מהימן על הפרת זכויות אדם.