מלחמת חרבות ברזל: חבר הפרלמנט הלבנוני לשעבר, והבי קטישא, התראיין היום (שלישי) לערוץ אל-חדת' הסעודי ופרש את משנתו בנוגע למתיחות מול ארגון הטרור חיזבאללה ברקע הציפייה לתגובת ישראל למתקפה האיראנית שאירעה במוצ"ש האחרון.

"המטרה בדרך - צריך להוריד אותה": סיפור הגבורה של רס"ן נ' במתקפת איראן
"קחו את החוק לידיים": הפתרון של הסנאטור להפגנות הפרו-פלסטיניות

בפתח הראיון אמר: "ישראל כיום שקועה בפעולה שאיראן ביצעה ויש לה עדיפות ראשונה שהיא עזה בזמן שדרום לבנון באה בעדיפות שנייה לאחר עזה. ישראל לא תבצע פעולה משמעותית מדינית או צבאית כלשהי בדרום לבנון אלא לאחר שתסיים את סוגיית עזה. בקשר לתגובה הישראלית נגד איראן איני סבור שישראל נמצאת במצב שבו היא יכולה להגיב לאיראן על ידי תקיפה או הפצצה של ערים איראניות מכיוון שישראל לא נפגעה מהפעולה הזאת".

"אני סבור שהתגובות הישראליות נעשות תמיד הן על ידי התנקשות בחייהם של מנהיגים פוליטיים או של מדעני גרעין כאשר הפעולות האלה מתרחשות בדרך כלל באיראן, בתורכיה או בסוריה או בלבנון או בכל מקום אחר", המשיך. "התגובה הישראלית תיעשה על ידי חיסול חלק מהבכירים האלה בלבד".

לאחר מכן הסביר: "לישראל יש בנק מטרות ויש לה את האנרגיה ואת היכולת, אולם העובדות מלמדות שהכטב"מים האלה יצאו מאיראן וכל העולם יודע שהם יצאו מאיראן ושלקח להם שעות להגיע לישראל בזמן שישראל לא הגיבה מהרגע שהכטב"מים האלה יצאו לדרך, דהיינו שיש פה משהו מוסכם ברמה הגבוהה ביותר".

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בסיום הראיון סיכם: "על כן, איני סבור שישראל תבצע פעולה כלשהי כעת או תביא להסלמה בדרום לבנון מעבר למה שקורה כעת היות שהעדיפות הראשונה כיום היא לעזה".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה.