בריאיון שנתן הבוקר (שלישי) הכתב לענייני צבא וביטחון ב'מקור ראשון', נועם אמיר, בתכנית הבוקר של בן כספית וינון מגל ב-103FM, אישר כי בישראל רצו תחילה לתקוף באיראן תוך כדי ליל המתקפה: "זו הייתה התוכנית המקורית עוד באותו הלילה". 

"המטרה בדרך - צריך להוריד אותה": סיפור הגבורה של רס"ן נ' במתקפת איראן
מפונים, חטופים, מותקפים: נתניהו מוכיח שהוא אכן "ליגה אחרת"

אמיר ממשיך ומסביר את מה שהוביל לשינוי בתוכניות: "קרו שני דברים, הצבא נכנס ואמר 'חכו רגע שיש בעיה מבצעית שצריך לטפל בה', והוחלט בסופו של דבר להמתין. אז הגיעה גם השיחה עם נשיא ארה"ב שגם שינתה את התמונה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"האירוע לעשות תקיפה תוך כדי הגנה הוא דבר מורכב, זאת אופרציה רצינית. זאת לא צורה לעשות תגובה", חיזק מגל, ולעומתו התנגד כספית: "ישראל יודעת לעשות גם דברים מורכבים".

בהמשך התייחס אמיר על אופי התגובה הישראלית הצפויה: "ההחלטה כבר התקבלה. יודעים פחות או יותר מהן המטרות. תהיה תגובה והיא לא תידחה יותר מדי, כי בסוף התזמון המבצעי הוא הכי נוח כרגע ויש עבודה נוספת שצריך לסיים- גם רפיח, גם צפון. אנחנו צריכים לחלק את הקשב לכל הזירות, אין ברירה אחרת".

לגבי הפרסומים הלא מאומתים על תקיפה נוספת לא רק באיראן, הגיב: "אני מכיר שישראל מתכננת פעולה בלבנון. אני חושב שאין ספק שצריך לפגוע בלבנון. מי שירה לפני שלושה ימים בלילה צריך לחטוף על מה שהוא עשה מבלי לקחת את זה למלחמת עולם רב זירתית. האיראנים לא רוצים שנסראללה ייכנס ל"מסיבה" הזאת, זה הדבר האחרון שהם רוצים".