מנכ"ל "הביטחוניסטים", סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו 104.5FM בתוכנית "קפאין" של יואב מינץ על רקע התקיפה האיראנית על ישראל, וההודעה כי ישראל תתקוף בחזרה. הוא טען כי "הירי של איראן קבע תג מחיר שכל פגיעה בתשתיות או באישים של איראן, שווה ירי 300 חימושים לעבר ישראל. אנחנו לא יכולים לקבל דבר כזה כי הוא יהפוך לתקדים". לכן, לדבריו, "התגובה שלנו לאיראן חשובה כי היא חלק מההגנה על המדינה". זאת, לאחר שהנשיא האיראני ראיסי איים כי "התגובה האיראנית תהיה כואבת, אם ישראל תפגע באינטרסים האיראניים באזור".

לא פינוי או התמגנות: הדרך לנצח במלחמה היא להכשיר את האוכלוסייה מראש | דעה
53% מתושבי הצפון מפונים: הנתונים העגומים נחשפו בכנסת

יירוטים מעל מסגד אל-אקצא בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

עוד אמר בוסקילה: "אנחנו בוודאי לא יכולים לקבל דבר שיהפוך לתקדים וניכנס לאירוע דומה למה שקרה ברצועת עזה, שבו התרגלנו לחיות בחסות כיפת ברזל והתרגלנו לירי של מטחי רקטות מרצועת עזה על בסיס כמעט יומי. אם לא נעשה זאת, אותו לילה שבה הפעלנו את כל מערך ההגנה האווירית שלנו, ייזכר אולי כלילה עם ההצלחה הטכנולוגית הגדולה ביותר אבל גם הכישלון האסטרטגי הגדול ביותר. כל מערך ההגנה וההישג הזה חייב להיות פלטפורמה למהלך התקפי", הסביר את דבריו.

הוא נשאל מה הכוונה "כישלון אסטרטגי", וענה: "זאת אומרת שמעבר לשמחה והפגנת היכולת ההגנתית שזה בסדר גמור, כדי להשיג הישג אסטרטגי במזרח התיכון ובעיקר מול איראן שמשחקת משחק של מעצמה אזורית ורוצה להתרחב, אתה חייב להגיב באופן כזה שאומר באופן ברור - אנחנו יודעים לגבות מחיר, ולא בטוח שיש לכם כיס מספיק עמוק אליו. לכן כדאי להשאיר את איראן במקום שמספיק מרתיע אותה מהרצון לפגוע בנו. אפילו במדינות אחרות, בקואליציה האזורית שראינו, חייבים להגיב באופן א-סימטרי לפעולה שהיא ביצעה".

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

בוא נזרום: אז הגבנו ושוב נהיה בכוננות והם הגיבו ויהיו בכוננות ואנחנו נגיב ונהיה בכוננות והם יגיבו....
"זאת בדיוק הנקודה. צריכה להיות תגובה משמעותית שלא פרופורציונאלית למה שהם ביצעו להביא אותם לנקודה שלא נחכה לתגובה שלהם. שהם ישקלו עשרות מונים האם לבצע את הירי הזה לעבר מדינת ישראל".

כשנשאל האם הדבר אפשרי, ענה מנכ"ל הביטחוניסטים כי "לאיראן אין מערך הגנה אווירית כמו לישראל. לאיראן יש המון נכסים שאפשר לפגוע בהם ויש להם המון מה להפסיד ברמה הצבאית וגם הרמה האזרחית וגם ברמה האישית".

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הוא הסכים עם המראיין כי במקביל לכך, יש להפסיק עם "הדברת והקשקשת" - ולשמור על צניעות. הוא טען כי לישראל יש דרך לפעול, ולכן "אנחנו לא זקוקים לכל הדיבורים האלה שדומים למדינות ערביות שם יותר מדברים מאשר עושים. צריך לפעול וזה מעביר את המסר", אמר.

בגזרת הצפון, אתמול ארבעה לוחמים שהיו בסיור בתוך שטח לבנון נפגעו קשה ממטען. בוסקילה התבטא ואמר: "להבנתי זה לא היה אירוע מתוכנן, שהם הבינו שכוח שלנו נכנס - אלא מטען שהמתין שם. הסימן הכי טוב לכך שזה לא היה אירוע מתוכנן הוא שבדרך כלל אירוע כזה מצולם כדי להראות את ההישג".

להבנתו, "יכול להיות שהיה שם מטען ישן שהיה שם אבל לא ידע על כוח שחיכו לו. יחד עם זה אנחנו לומדים על פעילות של כוחותינו גם מהצד הצפוני של הגדר למשימות שהתכלי שלהם לשפר את היכולת ההגנתית של ישראל או גם ההתקפית לקראת מלחמה, אבל בעיקר מערכת הכנות לקראת אירועים הרבה יותר מפותחים".