הערב (רביעי) לפני כשעה התכנסו משפחות חטופים מטעם פורום 'תקווה' בתל אביב למסיבת עיתונאים לאור החרפת המחאות נגד הממשלה בימים האחרונים. מטעם המשפחות הצהירו: "דורשים להמשיך את הלחץ הצבאי, המדיני והכלכלי - עד שחמאס ייתן עסקה של כל החטופים".

צביקה מור, שבנו איתן נחטף, אמר: "בימים האחרונים אנחנו רואים שמתגברות ההפגנות נגד הממשלה. אנחנו נמצאים במלחמה ומאיימים עלינו לשרוף את המדינה. האויב רואה שאנחנו צועקים עסקה עכשיו וסינוואר לוקח אחורה בכיסא, יש לו זמן. אנחנו באים להגיד שאנחנו דורשים שהסיפור הזה ייפסק. אנחנו לא מוכנים לקבל בזמן מלחמה שום פירוד. שום שבירה של כללי הדמוקרטי. יש זכות להפגין אבל יש הבדל בין הפגנה לבין אנרכיזם. את האנרכיזם אנחנו לא מוכנים לקבל. באנו לקרוא לחדול מזה. באנו לכאן לדרוש מרה"מ ומקבינט המלחמה לחזור למלחמה עצימה כמו שמדינת ישראל יודעת לעשות. זה מה שיביא לנו את החטופים".

"זה לא נעשה": זו הטעות הגדולה של המשטרה בהתנהלות מול ההפגנות

דיצה אור, אמו של אבינתן שנחטף עם בת זוגו נועה ארגמני, הצטרפה לקריאה: "בלתי יאומן שהגענו ל-180 ימים. זה הרבה מדי, וזה היה צריך להיות כבר מאחורינו. אם היינו ממשיכים באותה תנופה שהתחלת, ראש הממשלה, אז היום כולם היו בבית".

אביו של אבינתן יצא נגד קרובי החטופים שמשתתפים בהפגנות נגד הממשלה: "אנשים פוליטיים מנצלים אותם ואומרים להם תבואו להפגין כי זה יגרום לבנימין נתניהו להשיג את העסקה. מנצלים את העסקה שלהם. תעיף הצידה את כל היועצים שלך, שגרמו לכל הבלגן הזה, ותצא בצבא חזק לרפיח ופילדלפי ותמעך אותם עד שיתחננו על הברכיים. בוא נשחרר אותם".