השבוע, בלילה שבין שלישי לרביעי, צה"ל חיסל חולייה של שבעה מחבלים מארגון הטרור ״ג׳מאעה איסלאמיה״ בלבנון. על פי גורם ביטחוני צבאי ששוחח עם ״מעריב״, החוליה ניסתה לקדם מתווים שונים של טרור נגד ישראל, בין היתר ירי רקטי וניסיונות לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע. בהמשך אותו הלילה, חוסלו עוד כתשעה פעילי טרור המשויכים לארגוני הטרור ״חיזבאללה״ ו״תנועת אמל״ באזור ראס א-נאקורה ובטיר חרפה בדרום לבנון . סך הכול, ביממה אחת סוכלו על ידי צה״ל כ-16 פעילי טרור משלושה ארגוני טרור שונים מלבנון. 

נערכים למלחמה כוללת? צה"ל ערך תרגיל פתע ענק בצפון
המחבל מפיגוע הירי בבקעת הירדן: קצין ביטחון במנגנונים הפלסטיניים

על פי אותו גורם צה״לי, באותו הלילה גורמי המודיעין בפיקוד צפון עקבו אחר חוליית מחבלי ״גמאעה איסלאמיה״, והצליחו לסכל את מתווה הפיגוע שתוכנן. כמו כן, מאוחר יותר, זיהו גורמי המודיעין בפיקוד צפון את פעילי טרור מ״חיזבאללה״ ו״אמל״, אשר ניסו להוציא לפועל פעולות טרור שונות לעבר שטח ישראל. לאחר זיהוי ודאי של הגורמים, מרכז האש של פיקוד צפון הוביל לסגירת מעגל מהירה - ובוצעה תקיפה שהובילה לחיסול המחבלים.

כמצוין, בניגוד למלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 בה ארגון הטרור ״חיזבאללה״ היה האויב היחיד מלבנון, במערכה הנוכחית צה״ל נאלץ להיערך ולהתאים את עצמו לשינויים ולהתמודד ולפעול במקביל כנגד מספר ארגוני טרור פלסטינים ולבנונים שהתפתחו בדרום לבנון בשנים האחרונות. 

כאמור, אחד מארגוני הטרור שצמחו בלבנון ושלוקח חלק במערכה הנוכחית הוא ה״ג׳מאעה איסלאמיה״, שפעיליו חוסלו על ידי צה״ל. סא״ל אביחי אדרעי, ראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה״ל כתב היום (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו כי ״במהלך תקיפת צה״ל במרחב אלהבריה סוכלו 7 מפעילי ״הג׳מאעה האסלאמית״, ארגון המזוהה עם אידיאולוגיה איסלאמיסטית קיצונית ומחזיק בקשרים עם דאעש - ועם גורמי הג׳האד העולמי״.

עוד רשם כי ״הארגון פועל מלבנון נגד ישראל ומשמש כארגון תאום של חמאס. פעילות ארגון ״הג׳מאעה האסלאמית״ מאפשרת לארגוני הטרור חזבאללה וחמאס מרחב הכחשה בהפעלת הכוח. עם זאת, הארגון משחק תפקיד כפול - ארגון ״הג׳מאעה האסלאמית״ מקיים קשרים עם דאע״ש וגורמים זרים נוספים בלבנון, ובדיוק כמו דאע״ש מפעיל פעילים ג׳האדיסטים מלאומים זרים כפרוקסי לפעולה מלבנון. בכך מאפשר לקיני דאע״ש לצמוח מחדש בלבנון. גם כאן, אזרחי לבנון הם הנפגעים העיקריים״, כתב בערבית - והזהיר את תושבי לבנון.