ע"פ גורם בצה"ל, ישראל מתקרבת יותר ויותר למלחמה כוללת עם ארגון חיזבאללה, זאת על רקע המלחמה בה מצויה ישראל ברצועת עזה - כך דווח היום (שני) ב"ניוזוויק". 

דיווח דרמטי: צה"ל גיבש תוכניות לפלישה לדרום לבנון
"זה יכול להיות": סיוט המנהרות בעזה יחזור על עצמו גם בצפון?

דובר צה"ל באנגלית, ג'ונתן קונקריקוס, אמר בשיחה עם כתבים כי חיזבאללה ירה "יותר מ-1,000 סוגים שונים של תחמושת, רקטות, טילים, מל"טים, מרגמות ואחרים לעבר ישראל מאז 8 באוקטובר, יום לאחר שארגון חמאס הוביל מתקפת פתע חסרת תקדים נגד ישראל". עוד הזהיר כי "חיזבאללה, שכפי שכולם יודעים הוא מיופה כוח של איראן, גורר בצורה מסוכנת את לבנון למלחמה מיותרת שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות פוטנציאליות על מדינת לבנון ועל תושבי לבנון".

קונריקוס הביע את רצונה של ישראל בפתרון דיפלומטי לפירוק האיום שמציב חיזבאללה על חיילים ואזרחים ישראלים לאורך הגבול הצפוני, אך אמר כי צה"ל "ימשיך לעשות את ההכנות הנדרשות כדי להסיר באמצעים העומדים לרשותנו כצבא את האיום מההגבול שלנו".

בתגובה לשאלת "ניוזוויק" על כמה קרובה ישראל למלחמה כוללת בלבנון, אמר קונריקוס כי בהסתכלות על היקף התקיפות המתמשכות, "אז בכל דרך שיכולנו להיות במלחמה עם חיזבאללה מזמן, מזמן, על בסיס רק על מעשיהם, על הפרת הריבונות הישראלית ועל האבדות שהם גרמו נגד ישראל".

"אנחנו קרובים היום למלחמה יותר מאשר היינו אתמול", אמר קונריקוס, "וההנחיה לצה"ל היא כמובן להגביר את המוכנות להתכונן ולהיות מסוגל להגן על אזרחים ישראלים". גם שר הביטחון יואב גלנט הצהיר בנפרד ביום שני כי אם "השבת הביטחון באזור" "לא תתבצע באופן דיפלומטי, אז לא נהסס לפעול".