מלחמת חרבות ברזל: ההיקף הנרחב של ההכנות לטבח השבעה באוקטובר ברצועת עזה ממשיך להתברר, והיום (שלישי) מפרסם עיתון הגארדיאן הבריטי כי במשך שנים אסף חמאס מידע מודיעיני באמצעות מרגלים.

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון
הלחימה מתרחבת: אזורי הפינוי בעזה - כבר מעל לחצי משטח הרצועה | ניתוח

בעזרת המידע הופקו למחבלי הטבח מפות מפורטות של אזור עוטף עזה, והם צוידו גם ב"שיחון" ערבי-עברי שכלל מונחים כמו "הרם את הידיים ופסק את הרגליים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לדיווח, ומסר: "זו הקונספציה, לא קונספירציה. 'פועלים' מעזה שעבדו בישראל, השתתפו בתוכנית הטבח של חמאס, אספו מידע וריגלו לטובת ארגון טרור, וחברי קבינט הקונספציה החליטו על שחרור הפועלים חזרה לעזה ועל הכנסת פועלים נוספים מיו"ש לישראל. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה, להפסיק את הכנסת הפועלים לישראל, להילחם בכל העוצמה וללא היסוס ולנצח".

מחבלי חמאס ועזתים חוצים את הגבול ב־7 באוקטובר. ארגון הטרור ניצל את תקופת השקט לצורך התעצמות (צילום: רויטרס)
מחבלי חמאס ועזתים חוצים את הגבול ב־7 באוקטובר. ארגון הטרור ניצל את תקופת השקט לצורך התעצמות (צילום: רויטרס)

אתמול דווח בניו יורק טיימס כי רקטה ששיגר ארגון הטרור חמאס ביום הטבח ב7.10, פגעה בבסיס צבאי ישראלי שמכיל מספר טילים גרעיניים. על פי הדיווח, לא נגרם נזק לטילים עצמם, אך הפגיעה הובילה לשריפה במקום, שהתקרבה למקום שבו אוכסנו. 

הנס קריסטנסן, מנהל פרויקט המידע הגרעיני של הפדרציה של מדענים אמריקאים, טען כי בידי ישראל 25 עד 50 משגרי טילי יריחו בעלי יכולת גרעינית. בצה"ל סירבו להגיב לדיווח הדרמטי. על פי הדיווח, המידע נאסף בין היתר באמצעות צילומי לווין, והרקטה שהובילה לשריפה פגעה במקום באזור השעה 10:00 בבוקר.