הלחימה בעזה נמשכת זו היממה התשיעית. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי עדכן כי צה"ל תקף הלילה 100 מטרות בזיתון וג'בליה, מפקדות צבאיות של הג'יהאד האיסלאמי ומתקנים של מנגנוני הביטחון של חמאס.

חוסל אחד ממתכנני הטבח; דו"צ: "ייתכן שהחטופים במנהרות בעזה" | עדכונים שוטפים
הלחימה נמשכת: בצה"ל מכינים את הקרקע לתמרון ברצועת עזה

מפקד בסיס חיל-האוויר רמון, אל"מ ג', שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושוע ב-103FM וסיפר על ההיערכות והפעילות המבצעית. "אנחנו כרגע בשגרת מלחמה, מסביב לשעון, במוכנות מלאה. כל אנשי הבסיס וטייסות המסוקים, הקרב, כל היחידות, ערוכות ומוכנות, רוח הלחימה איתנה, פועלים במרץ להביא את הניצחון. יש שלוש טייסות קרב, את מערך המסק"ר (מסוקי קרב), בסיס מאוד התקפי", אמר בפתח דבריו. 

"הופתענו הפתעה מוחלטת כמו כולם. מרגע גילוי האירועים הוזנקנו, יזמנו וקידמנו כוחות, הגיעו אנשים דקות אחרי שהתגלה האירוע, ובזמן הקצר ביותר שאנחנו יודעים, פעלנו וקידמנו את הכוחות. אנחנו פועלים במוד מלחמה מלא, אנחנו בגיוס מלא של כלל אנשי המילואים, אנחנו עם רצף תקיפות מסיבי, מדויק, עוצמתי מאוד, בעיקר של מערך הקרב שתוקף. יש לנו מטוסי סופה, F16I, אנחנו תוקפים עם שלל יכולות. יש מאמץ של השמדת תשתיות האויב והרג המחבלים, אנחנו פועלים לפי מודיעין מאוד מדויק בחלק מהמקומות. במאמץ השני אנחנו פועלים להכין את השטח למאמצים עתידיים, הנזק שמשיגים עד כה הוא חסר תקדים בעיניי. כמות ההפצצות, הדיוק שלהן, ההישגים שלהן לא נראו בשנים האחרונות. פועלים מסביב לשעון", הוסיף.

עוד סיפר כי "מערך המסק"ר הוא מערך שהייעוד שלו הוא להתחבר לשטח ולהיות אפקטיבי בשלב  סיוע הכוחות. צורת הטיסה והפעילות, שרואים את הכוחות מקרוב, רואים את האויב, זו שיטה שמייצרת מחויבות מאוד עמוקה. לוקחים סיכונים, חותרים למגע, והחל מיום שבת ועד עכשיו אני בטוח שהמערך מספק מטריה אווירית רחבה מאוד. היו לא מעט איומים וניסיונות ירי, אבל המשכנו לטוס, לתקוף, לסייע ולחסל את המחבלים בעוצמה ובנחישות חרף האיומים. אנחנו נמשיך לפעול". 

התקפה על העיר עזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)
התקפה על העיר עזה (צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90)

בהמשך, התייחס גם לזירה הצפונית ואמר כי "חיל האוויר נערך שנים ללחימה גם בזירה הזו וגם בזירות נוספות, אנחנו מוכנים, מתודרכים, קוראים את המודיעין, מכינים את הפקודות, המילואימניקים הרבים שיש פה, יש פה כוח גדול מאוד שיודע גם לבצע את המשימות בעזה וגם להסתכל על זירות נוספות, לכל אויב שינסה לאתגר אותנו נהלום בו בעוצמה. חיל האוויר מחויב מאוד לכוחות היבשה בכל זירה במשימות ההגנה ובמשימות נוספות שיוטלו על צה"ל, חיל האוויר חזק מספיק כדי להחזיק את שתי החזיתות גם בהגנה וגם בהתקפה".

"שיעור ההתייצבות של אנשי המילואים זה אחד הדברים המחזקים שיש במלחמה. אנשים שלא היו פה שנים מתייצבים ומחזיקים את הצעירים, יש 150 אחוז התייצבות, זו רוח לחימה מאוד מחזקת. אחרי כל האירועים הקשים שחווינו זו נקודת אור ובשורה לעתיד, זה בסיס לתקווה וניצחון", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm