המשטרה עשתה שימוש ברוגלות התקפיות בתיק 3000 (פרשת הצוללות) וחרגה מהצווים שנתן בית המשפט - כך הודתה היום (שלישי) הפרקליטות במסגרת מכתב שפרסמה ונשלח לעורכי דינם של המעורבים.

השימוש ברוגלות בוצע בעניינים של מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל. אליעזר צ'ייני מרום, מיקי גנור ועליזה בר יוסף. בעניינו של גנור, המשטרה גם חרגה מצווי בית המשפט.

עורכי הדין ז׳ק חן, אורנה פינטו-גבסון; ינון סרטל וניר לזר מסרו: "הגיע הזמן שהחתירה לגילוי האמת ועשיית הצדק תוך שמירה על הליך הוגן יפסיקו להיות מליצה ריקה. אין ספק שהגיע הזמן למצות את הדין עם פורעי החוק מקרב רשויות האכיפה. ומי ישמור על השומרים?".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בהמשך לפניות, נעדכן כי היום הועברה לבאי כוח הנאשמים בתיק הצוללות עדכון לתעודות חיסיון בתיק, לפיהן במסגרת חקירת הפרשה הוצאו צוי האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים בידי בית משפט למיקי גנור, אליעזר מרום ועליזה בר-יוסף. יודגש, כי כלל הנתונים שהוצאו מהטלפונים בעקבות הפעלת האמצעים המדוברים לא הועברו לצוות החקירה בתיק.

"נזכיר, כי על פי ממצאי צוות מררי בעניין האזנות סתר בתקשורת בין מחשבים שפורסם זה מכבר, לא נמצאה כל אינדיקציה לכך שהמשטרה פועלת להדביק טלפונים נייידים בלא צו שיפוטי. כן נמצא כי בעת שימוש במערכת הטכנולוגית שבשימוש המשטרה התקבלו מתוך הטלפונים הניידים חומרים שלא על פי הצו.

"עוד נזכיר כי בתקופה האחרונה ניתנו שלוש החלטות, בידי שלושה מותבים שונים (תיקי האלפים, טלגראס וגנדלמן), הדוחות עתירות לגילוי ראיה חסויה הנוגעות לשימוש בכלים להאזנה לתקשורת בין מחשבים, *זאת לאחר עיון בחומרים במעמד צד אחד, ובנימוקים שהחומר הנוסף שנאסף במסגרת מימוש הצו אינו רלוונטי להגנת הנאשמים, ושממילא אין הצדקה לחשיפת מידע נוסף".