סיוט בגן הילדים: בעיריית פתח תקווה ובמשרד החינוך מנהלים בימים אלו בדיקה מעמיקה בעקבות תלונות שהעבירו הורים לילדים בגן עירוני בעיר, מהן עולה כי גננת משלימה (ללא גן קבוע) מתנהגת אל הילדים בצורה מחפירה, מפעילה כוח בלתי סביר, צובטת את הילדים באיבר מינם כענישה ועל פי הנטען לפחות במקרה אחד קשרה לאחת הילדות את הידיים בעת שנענשה ונשלחה לשהות לבדה בחצר.

חשד להתעללות בגן בפתח תקווה: המשטרה אספה את מצלמות האבטחה
גננת וסייעת נעצרו לחקירה בחשד לפגיעה בפעוטות בגן בחולון

במכתב שנשלח אל ראש העירייה רמי גרינברג, סגנו וראש מינהל החינוך סרחיו גולצמן, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג ומנהלת האגף לגני הילדים ד"ר מיכל אונגר, טוענת אחת האימהות כי בתה נפלה קורבן למעשי אלימות קשים מצידה של אותה גננת, ומבירור שערכה עולה כי לאותה גננת משלימה יש כביכול עבר של אירועים קודמים משנים עברו ומגנים אחרים.

"אם בתי לא מתנהגת יפה היא מקבלת עונש לצאת החוצה לבד, זה דבר שלא משתמע ואסור שיקרה", אמרה אחת האימהות, "הבת סיפרה לי   שאדם גדול הגיע כשהיא הייתה בעונש וקשר לה את הידיים. איך מענישים ילד שיהיה בחוץ ללא השגחה? ואם לא בא לה להישמע לגננת היא מושיבה אותה בכוח. לא פעם צבטה אותה הגננת המחליפה באיבר מינה. ועוד ילדה סיפרה לאימא שלה על כך. הילדה בגמילה מלאה חזרה להרטיב ולעשות את צרכיה בתחתונים".

לבקשתה. "חייבים לטפל בעניין זה במהירות האפשרית ללא דחיה של יום אחד. אחרת הילדים מהגן לא יופיעו בימים שהמחליפה נמצאת. הרבה הורים כותבים ומספרים על מחדלים ועל זה אי אפשר לעבור לסדר היום".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "במסגרת כלל הפעולות שהעירייה מקדמת כדי להבטיח את שלומם של הילדים, אנשי צוות מטעם הרשות יחד עם צוותים של משרד החינוך עורכים בקרה שוטפת בגני הילדים ובמסגרות הצהרון ובודקים כל חשד שעולה. הנושא נמצא ברמת חשיבות גבוהה ביותר ועל כן כל תלונה נבדקת לעומקה".

גורמי הרשות והמפקחת מטעם משרד החינוך - האמון על הגננת המחליפה, עורכים בירור מעמיק לבדיקת הטענות ולאחריו יתקבלו החלטות בהתאם. במסגרת הבירור זומנו גם שאר אנשי הצוות."