כתב התביעה הוגש לאחרונה לבית המשפט המחוזי על ידי עורכי הדין ורד כהן ורענן  בר-און, המייצגים את התובעת.

כתב התביעה מגולל את סיפורה הקשה והכואב של התובעת, נשואה ואמא לילדה, אשר עברה "ניתוח טבעת" על ידי אחד הרופאים הבכירים בישראל, מומחה לניתוחים לקיצור קיבה. לאחר מספר שנים לטענת הרופא זזה הטבעת ממקומה, והוא ניתח את התובעת פעם נוספת כדי להחזיר את הטבעת למקומה.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און (צילום: יח''צ)
עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און (צילום: יח''צ)

מדובר בתהליך שמכונה "קיצור קיבה", שמטרתו להגביל את כמות המזון שיכול המטופל להכניס לקיבה בכל רגע נתון. הרופא המומחה הבכיר הסביר לתובעת, שהטבעת שהתקין לה זזה ממקומה, ועכשיו צריך בניתוח "פשוט" כהגדרתו להחזיר את הטבעת למקומה.

אלא שעל פי כתב התביעה, באותו ניתוח "פשוט" חורר הרופא את הקיבה של התובעת והפך אותה נכה לצמיתות. לאחר הניתוח זעקה התובעת מכאבים בלתי נסבלים, במשך מספר ימים. כשהסכים לבדוק את מקור הכאבים קבע הרופא שהכל תקין, ושהתובעת יכולה לאכול רגיל ולחזור לעבודה, והיא "סתם היסטרית". אלא שאז האוכל שאכלה התובעת עבר דרך החורים בקיבה לחלל הבטן, וגרם לזיהום נורא.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און הגישו לבית המשפט המחוזי הקלטה ותמלול של שיחה, בה הודה הרופא הבכיר :

"אני  פגעתי  לה  בקיבה,  זה  ללא  ספק".  
"אני  חושב  שטעיתי,  ואני  מודה  שטעיתי".

עורכי הדין בר-און וכהן הסבירו בתביעה, כי הדברים חמורים שבעתיים כאשר בעניינו של הנתבע –  אין עסקינן במעידה ראשונה וחד פעמית, ובכל זאת התרשל גם בעניינה של התובעת. הסתבר, כי כבר ניתן פסק דין נגד הנתבע בתיק אחר, ובו נקבעו עובדות מחרידות לעניין רשלנותו 

של הנתבע בנסיבות דומות של ניתוח דומה שערך למטופלת אחרת שלו. בפסק הדין קבע בית המשפט, חד משמעית, את רשלנותו של הנתבע, אשר גרם לנכות צמיתה ולנזקים כבדים, והוא חוייב לשלם לה למעלה ממיליון ₪. למרות זאת, לא שינה הנתבע את דרכיו, והפעם התובעת היא שנפלה קורבן.

התובעת פונתה כשהיא קודחת מחום ו"מקופלת" מכאבים עצומים, לחדר המיון של הבית חולים. קמה מהומה במיון, והתובעת הוכנסה לניתוח חירום כאשר אובחן כי קיבתה מחוררת וכל חלל הבטן מזוהם.

עורכי הדין בר-און וכהן מפרטים בכתב התביעה, כי מסכת הייסורים של התובעת נמשכה ביתר עוז ולא הסתיימה עד עצם היום הזה.

התובעת אושפזה בטיפול נמרץ, עברה טיפולים מסויטים וכואבים, סבלה סבל נורא אשר לא ניתן להעלותו על הדעת, והתנדנדה בין חיים למוות במשך תקופה ארוכה. חייה של התובעת התנפצו לרסיסים.

התובעת הפכה לשבר כלי. בכתב התביעה מתוארת מסכת מזעזעת של אשפוזים, ניתוחים, סיבוכים חוזרים ונשנים, טיפולים קשים, כאבי תופת, שימוש במשככי כאבים חזקים ביותר – אשר אפיינו את חייה של התובעת מאז ועד היום.

לפני הניתוח היתה התובעת בריאה ומאושרת, ונהנתה מאיכות חיים, מזוגיות מלבלבת, מאמהות ברוכה, מקשרים משפחתיים וחברתיים משגשגים. התובעת ניהלה את חייה כפי שחשקה נפשה, עסקה בעשייה בלתי פוסקת והחלה בהגשמת חלומותיה. ואילו כעת הפכה התובעת לשבר כלי בכל המישורים – אישי, משפחתי ומקצועי.

התובעת אף נזקקה לעזרה "צמודה" של הזולת לביצוע כל פעולה. גם אמהותה של התובעת לבתה היחידה נפגעה קשות. התובעת סובלת מכאבים קשים מנשוא, חרדות ואימת מוות, אינה יכולה לתפקד כרעיה ואם, ואף אינה יכולה להרות ולהוליד ילדים נוספים.

לתביעה צירפו עורכי הדין בר-און וכהן חוות דעת מומחים בתחומים שונים, הקובעות את נכויותיה הצמיתות של התובעת –  הן בתחום הרפואי והתפקודי, הן בתחום אובדן הסיכוי להרות  ולהוליד, והן בתחום הנפשי.

בכתב התביעה נתבעו אובדן השתכרות, לרבות הפסד פנסיה, הוצאות רפואיות ואחרות, הוצאות בגין טיפולים פסיכולוגיים, הוצאות ליווי וסיעוד לרבות עזרת הזולת, ועוד. אחד מראשי הנזק שנתבעו היה בגין אובדן הסיכוי להרות ולהוליד ילד נוסף, וכן נזקים מוגברים של כאב וסבל.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, ממשרד בר-און, כהן, עורכי–דין, אשר מדורג כמשרד מוביל בישראל בעריכת דין, ובכלל כך בתחום הליטיגציה  -התדיינות בבית המשפט, דיני משפחה ודיני ביטוח ונזיקין, כולל רשלנות רפואית.
www.Bar-OnCohen.co.il 

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).