משפט נתניהו התחדש היום (שני) עם המשך עדותה של הדס קליין, העוזרת של איש העסקים ארנון מילצ'ן, במסגרת החקירה הנגדית בתיק 1000 - תיק המתנות שמשפחת נתניהו קיבלה לכאורה ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר, שבעדותה סיפרה על המתנות שקנתה עבור בני הזוג נתניהו.

15:31: עו"ד חדד טען כי בניגוד לעדותה על הדוכן שנהגה להביא שלושה ארגזי שמפניות לשרה נתניהו, בעדותה במשטרה היא מציינת שברוב המקרים הובאו שישה בקבוקים ובמקסימום 12 בקבוקים.

קליין: "לא יודעת להסביר".

15:00: עו"ד חדד הקריא מחקירתו במשטרה של יונתן (הנהג) שאמר כי נסע 25 פעמים לירושלים להביא שמפניות לשרה, וכן כי אמר שבתוך 25 הפעמים האלה 10 פעמים הוא הביא סיגרים לנתניהו. קליין: "שרה אמרה לי שמר נתניהו אמר שאני מבזה אותה שאני לא מסכימה לדרישות שלה".

עו"ד חדד תיאר את חלק מעדותה במשטרה של קליין שסיפרה כי פעם אחת שרה התקשרה למילצ'ן להתלונן על כך שהמשלוח של השמפניות והסיגרים לא הגיעו. עו"ד חדד: "השמפניות והסיגרים הועברו על ידי יונתן. את לא היית בנסיעה. ומי שלקח את הסחורה לא הייתה שרה ולא נתניהו?". קליין מאשרת וסירפה שגיל שפר דיבר איתה על כך ששרה התלוננה ושהוא יסביר לשרה שהכול הגיע.

עו"ד חדד אומר לקליין: "נתניהו לא מעורב בדברים האלו. הוא לא יודע מה קורה". קליין שוללת: "לא נכון. שאל אותי אם הסיגרים הגיעו". השופט ברעם התערב: מאיפה הביטחון המוצק לגבי המספרים בשעה שאת לא היית זו שמסרת?" קליין השיבה: "אצלנו האוטו חונה. יונתן הולך. הבגאז' פתוח. אין שם 2-3 בקבוקים אלא מארזים". השופט בר-עם: "כמה פעמים ראית?". קליין: "בכל ארוחה. לא עומדת על הדברים שיוצאים מקיסריה, לא יודעת להגיד, כשאני רואה בגאז' אוטו נפתח".

14:10: עו"ד ‏חדד שואל את קליין: "מה הקשר בין ליברמן למילצ׳ן?" קליין: "חברים". עו"ד חדד: "מה הקשר בין לפיד למילצ׳ן?". קליין: "לפיד עבד אצלו. הם חברים. לא בקשר כבר שנים". עו"ד חדד: "למה?". קליין: "מאז שהחלו החקירות הם לא בקשר".

14:00: במהלך הדיון עו"ד חדד והעדה קליין מתעמתים. עו"ד חדד: "העדות שלך נסתרת מהעדות של מילצ׳ן, מהעדות של פאקר, מהעדות של יהונתן, אני אראה לך את זה". קליין תוקפת: "הערת לי דברים נבזיים". עו"ד חדד לא נשאר חייב: "כמות המקרים שאת נתת פה עם רמיזות נבזיות גדול בהרבה".

13:45: הצדדים דנו על יום הולדת לפרס במדשאה של פאקר. קליין: "ג'יימס רצה לתרום שלושה מיליון דולר, הוא נתן הבטחה, אני הייתי נוכחת בפגישה הזו במרכז פרס. פאקר סיפר שהוא תורם, יש דברים דומים. פאקר הרים טלפון לנתניהו, אך מר נתניהו כעס מאד שהוא היה נותן רשימה אחרת, ושנעצור מיד את התרומה. הוא העביר פעם אחת מיליון דולר ל'מרכז פרס לשלום' אמרו לי".

עו"ד חדד: "שתו שמפניה שם מטבע הדברים?". קליין: "שתו הכל". עו"ד חדד: "ולא סיפרת שהגיעו לבית הנשיא עשרות בקבוקים". קליין: "אני לא מכירה דבר כזה. בטח לא עשרות". חדד: "בתקופה שפאקר היה בישראל הוא בילה?". קליין השיבה: "הוא בילה עם יאיר נתניהו. לא רציתי ללכת למועדונים המפוקפקים האלה, לא הייתי בהם, אמרתי ליהונתן (הנהג) לא ללכת לשם".

הדס קליין בדיון בתיק 1000 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הדס קליין בדיון בתיק 1000 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

13:30: עו"ד חדד: את לא תמיד היית בבית בבית ינאי? (אצל מילצ'ן)". קליין: "לרוב הייתי". עו"ד חדד: "בשבת?". קליין: "גם בשבת". עו"ד חדד: באירוע של מאריה קארי היית?". קליין מאשרת. עו"ד חדד שואל: "מילצ׳ן לא נתן לאורחים סיגרים?". קליין: לא ראיתי". עו"ד חדד: "ראית ששותים בלי הרף?". קליין: "לא בלי הרף, אבל לא רק שמפניה ורודה, טקילה, גראפה וכו׳. שמפניה זה מרכיב אחד מני רבים". עו"ד חדד: "אני אומר לך שזאת דרך החיים של מילצ׳ן. הוא קנה תמיד הרבה סיגרים ושמפניות". קליין מתעמת איתו: "אתה אומר, אני אומרת משהו אחר".

לאחר מכן, עו"ד חדד מקרין קטע מטקס קבלת פרס בהוליווד למילצ’ן ששם נותנים לו בקטע קומי סיגר. עו"ד חדד: "כולם יודעים שהוא מחלק סיגרים". קליין משיבה: "אני מספרת לך את סיפור ארץ ישראל לא מה שהיה בחו״ל".

13:00:  עו"ד חדד מקריא קטע של מילצ׳ן שמדבר על 'אורח חיים של הוליווד'. "האם זה נכון?", הוא שואל. קליין משיבה: "לייף סטייל אומר הרבה דברים. האם היו לנו ארגזים של שמפניות וסיגרים באופן קבוע, לא. כשארנון מארח הוא מארח מכל הלב. גם שמפניות. גם טקילה. מתארחים אצלנו בבריכה".

עו"ד חדד: "ארנון אמר לחוקר שהוא השתגע אם יראה את כל הסיגרים שיש לו בתיק כי ככה מארחים".  קליין: "את זה הוא אמר? בסדר גמור. אני לא מכירה את זה". עו"ד חדד: "החוקר משולם שואל אותו על בית ינאי (בית מילצ'ן), מילצ'ן אומר יש מקום ליין וסיגרים. תמיד יש פה סיגרים ויין".

11:45: עו"ד חדד שאל אם קליין היא זו שסיפרה לפאקר על החקירה המתנהלת, והיא הסבירה שהיא דיברה עם זאב פלדמן, רואה החשבון שניהל את עסקיו של פאקר בישראל, עבור המימון של שכר הטרחה של עורך דינה דאז בן צור. "נקראתי לעדות, פאקר הוא הקורבן, ארנון הוא אבי השיטה", העידה, "למרות שאני עובדת אצל ארנון אמרתי את הדברים כי אני אמיתית וכנה".

קליין: "כשדיברתי עם עו"ד בעז בן צור, מספר ימים אחרי העדות הראשונה שלי, לא יכולנו להגיד מילה למילצ'ן או לפאקר. דיברתי עם זאב פלדמן שמייצג את פאקר בארץ. בשלב מאוחר כשנדרש לשלם חשבונית ראשונה, פנינו לפלדמן וגם הוא להבנתי כבר נחקר. עם ארנון צריך לאשר כל חשבונית".

עו''ד עמית חדד בדיון בתיק 1000 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
עו''ד עמית חדד בדיון בתיק 1000 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

11:15: עו"ד חדד מעלה את הפגישה עם ג'יימס פאקר בלונדון ב-2017. קליין: "איך אתה מכיר את הפגישה?". עו"ד חדד: "מי שילם על הנסיעה?". קליין: "מילצ׳ן". עו"ד חדד: "מה הייתה מטרת הפגישה?". קליין: "השכר שלי. מה זה רלוונטי?". עו"ד חדד: "אני חושב שזה מאד חשוב". בשלב זה התובע גילדין מתערב: "יש פה פגיעה בפרטיות".

11:00: קליין: "חוזרת ואומרת שאשמח שתעלה לדוכן העדים את עו"ד בן צור, הנוסח שאתה מראה (עו"ד חדד) נכתב בשיחה איתו, כל קלסר שיצא למשטרה הוא עבר עליו, והחזיק את ראשו בין ידיו כשראה את הכמויות. אפשר לעלות לדוכן העדים את עו"ד בן צור? נדמה שאם הוא ישאל ויענה הכל במדויק בלי להסתיר ובלי להתחמק יהיה מעניין".

10:30: בתחילת עדותה הזכיר עו"ד עמית חדד, מפגש בין קליין לחוקר המשטרה בחניון המרכז המסחרי ברעננה בדצמבר 2016. עו"ד חדד: "אישרת שמעבר למסירת חשבוניות וקלסרים סיפרת לחוקר המשטרה על עניין פאקר". קליין: "לא התנדבתי לדבר עם פאקר שם". חדד הציג מסמך שבו נכתב: "במענה לדרישתכם, מעבירה לכם את המסמכים המבוקשים שאותרו בבדיקה מהירה על ידי הנהלת חשבונות". 

על כך הציעה קליין כי עורך דינה דאז בעז בן צור - שהפך מאז לסנגורו של נתניהו בתיק 4000 - יעלה לדוכן העדים. "הוא ניסח מה אני צריכה לכתוב בכל קלסר, הוא ראה והחזיק את הידיים בין הראש כשראה את הכמויות", אמרה קליין כשמתייחסת לכמויות הסיגרים והשמפניות.

בשלב זה, השופטת העירה: "בואי נרגיע את הטונים". קליין אמרה: "אני מרגישה שאני צריכה לתת הסברים כאילו עשיתי משהו לא תקין". עו"ד חדד: "למה רשמת 'במענה לדרישתכם?' השוטרים ביקשו?" קליין: "הייתה יוזמה שלי וניסיון שלי להראות דברים נכוחה. כשהגשתי, זה מה שאמר לי עורך הדין, 'תכתבי כך'. רציתי להרגיש בנוח ביני לעצמי. כשחזרתי פעם נוספת לשוטרים, אמרתי 'אני לא רוצה לעשות עוול לחומרה של מישהו'. לכן ביקשתי להוריד אחוזים של סך הרכישות של הזוג נתניהו".

הדס קליין בדיון בתיק 1000 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הדס קליין בדיון בתיק 1000 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

החקירה הנגדית מנוהלת על ידי עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר, שטוען כי היחסים בין בני הזוג נתניהו למילצ'ן היו חבריים וכי המתנות שניתנו היו על בסיס החברות הזאת. בשבוע שעבר הציג חדד התכתבויות בין שרה נתניהו לקליין שבה נראה כי יש בין השתיים יחסי חיבה. קליין הגיבה: "המילים האלה, זה חלק מההתנהלות שלנו מול משפחת נתניהו ואנשים שאנחנו לא מתים עליהם".

עוד טען חדד כי קליין נחקרה במשטרה חודשיים לפני שהיועץ המשפטי לשעבר, אביחי מנדלבליט, אישר לפתוח בחקירה נגד נתניהו. לדבריו, החקירה הזאת לא הוקלטה ואין לה כל תיעוד. "הורו לפרקליטות למסור את הגרסאות הקודמות של העדות, שם התעצבה הגרסה המפלילה", אמר.

עו"ד חדד גם תקף את קליין במהלך אחד הדיונים: "אני אומר שלך ולמשטרה יש אינטרס משותף להשחיר את שרה ובנימין נתניהו. לנפח כמה שיותר, להסתיר ראיות. אני מבטיח לך - הכל יתגלה. גם כשחושבים שהוסתר טוב".

קליין עצמו המשיכה להעיד במשך שעות ארוכות ולא חזרה בה מדבריה. היא גם הגישה תלונה במשטרה בטענה שבעקבות הדברים שאמרה בעדותה עד כה היא סובלת מאיומים ומהפחדות.