מפכ"ל המשטרה הודיע כי ינסה לשפר את שכר השוטרים, במטרה לעצור את עזיבת הכוחות ההמונית שנרשמה לאחרונה, אך מתברר שהבעיה היא אחרת, וכי יותר ויותר שוטרים ובלשים מרגישים כי המשטרה איבדה מערכה ומחוסנה ואף חשים מופקרים בשטח.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"באתי מהנשמה לתת מעצמי לארגון כדי שתהיה לנו מדינה שכיף לחיות בה, שתהיה לי עיר שאוכל להתגורר בה בביטחון ולא בחשש, ושהילדים שלי יוכלו להסתובב חופשי בלי פחד מפגישה עם עבריינים, אבל הכל מתרסק", אומר בלש ותיק בשיחה עם "מעריב".

"בלשים ושוטרים כבר לא רוצים לעבוד במשטרה, ויש להם סיבות טובות. אין לך יותר גיבוי ואתה הופך מבלש מצטיין לאחרון העבריינים. פתאום אתה צריך להילחם מול מח"ש ומול המשטרה, שאתה חלק ממנה. אתה יוצא להיאבק בפשיעה ונופל לעתים לסיטואציות שאתה מרגיש מבוזה ומושפל".

"איבדנו את כוח ההרתעה, ועובדה שאין שוטרים במשמרות, כי הם לא רוצים לצאת לשטח", מוסיף הבלש. "היום צריך לחשוב פעמיים אם מותר להפעיל כוח סביר. אם מגיבים לתקיפה של עבריין, או מתאפקים. העבריינים לא שמים עלינו ועל כל השוטרים. הם אומרים לנו בפנים שבא להם לתת לנו פצצה, אבל אתה חושב פעמיים, וכך לעבריין עובר המסר שאנחנו חלשים".

שוטרת ותיקה מוסיפה: "בכל יום אני הופכת את העולם כדי להשיג מתנדבים למשמרת, כי אין שוטרים, וניידות לא יוצאות לשטח. זה לא בגלל כסף, שלאף אחד לא יהיה ספק. השוטרים הוותיקים לא רוצים לצאת ולקחת משמרות בגלל היעדר גיבוי וירידה עצומה במוטיבציה.

"למה לשוטר להילחם מול עבריין, שאחרי זה יתלונן במח"ש, והמשטרה תשלח אותנו להתמודד עצמאית מול הפרקליטות ומול פרקליטו של החשוד? אין לשוטר לא סמכויות ולא כוח. זו לא המשטרה של לפני עשור, אפילו לא חלק, וחבל".