נמשכים המאמצים לשחרורו של הישראלי ביוון: עו"ד ניר יסלוביץ', עורך דינו של דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר לפני עשרה ימים באי קוס ביוון בחשד לסחר בסמים בפרו לפני כ-15 שנה, נפגש היום (שישי) עם שר המשפטים של יוון, קוסטאס טסיראס, ועם התובע הכללי וסיליס מילאנוניס והציג בפניהם מסמכים המוכיחים כי הישראלי איננו האיש אותו מבקשים האינטרפול ומשטרת פרו להעמיד לדין.

על פי יסלוביץ', הפגישה הייתה טובה מאוד, ובמהלכה נמסר כי אשכנזי יובא ביום שלישי הקרוב בפני הרכב שופטים ברודוס לדיון בערעורו. עוד הוא מסר כי "אם הייתי אופטימי לפני הפגישה, עכשיו אני הרבה יותר אופטימי". 

עו''ד ניר יסלוביץ' (מימין) (צילום: ללא)
עו''ד ניר יסלוביץ' (מימין) (צילום: ללא)

הפגישה למען שחרורו של אשכנזי  אורגנה על ידי חברת "תיקון עולם", שבבעלות מר צחי כהן המיוצג על ידי עו״ד אורן שנקר, שאף השתתף בה.  עו״ד יסלוביץ הודה לווסיליס מיליוניס השותף בחברת תיקון עולם ביוון, על נוכחותו ותרומתו לארגונה. 

אשכנזי, הגיע לאי היווני במסגרת חופשה משפחתית, ונעצר בחשד כי היא מעורב בהברחת סמים בפרו לפני כ-15 שנה. משפחתו טוענת כי מדובר בטעות בזיהוי, וכי מדובר באדם אחר לחלוטין אותו מחפשות הרשויות ביוון. משרד החוץ הישראלי אף שיגרו מכתב רשמי ליוונים, בו נכתב כי אכן מדובר בטעות בזיהוי.

שר החוץ וראש הממשלה הנכנס, יאיר לפיד, שוחח עם מקבילו היווני ניקוס דאנדיאס על מעצרו של אשכנזי, וביקש ממנו לפעול לשחרורו המידי. ממשרד החוץ נמסר: "משרד החוץ ממשיך להיות בקשר עם המשפחה ועם הגורמים ביוון ועושה את מרב המאמצים לסיים את הפרשה ולהחזיר את אשכנזי הביתה".