סוף שבוע אלים במיוחד שגבה את חייהם של שני קורבנות ושניים נוספים נפצעו באורח קשה ואנוש בשני מקרי רצח וניסיון חיסול נוסף בתוך מספר שעות במגזר אמש (שישי). מדובר בקורבנות ה–47 וה-48 מאז תחילת שנת 2022 במגזר הערבי.

בדיר אל אסד נפצע באורח קשה גבר שפונה לבית החולים לאחר שנורה על ידי אלמונים שנמלטו מהזירה. כוחות משטרה גדולים ולוחמי מג"ב החלו בסריקות נרחבות ובניהול מצוד אחר חשודים כל זאת בסיוע מסוק משטרתי, מאחר ורכב בו הנשק ממנו בוצע הירי כביכול, נתפס על ידי המשטרה. 

זמן קצר קודם לכן בכפר בענה שבצפון חוסל תושב המקום עלי חסארמה , בן 28, לאחר שנורה מטווח קצר בעת שישב ברכבו. על פי גורמים מהכפר חסארמה נורה בעת שהאכיל את בתו. הוא פונה במצב אנוש למרכז הרפואי גליל בנהריה אולם בדרכו לבית החולים נקבע מותו.

סמוך לחצות התקבל במוקד 100 של המשטרה דיווח אודות אירוע ירי בכפר בענה שבצפון. כוחות גדולים של משטרה ולוחמי מג"ב הגיעו לזירה ואיתרו בתוך רכב, צעיר כשהוא ללא רוח חיים לאחר שנורה בעת שישב ברכבו.

חוקרי מרחב גליל והמחוז הצפוני במשטרה לרבות היחידה המרכזית (ימ"ר) של המחוז החלו באיסוף ממצאים מהזירה ואיתור מצלמות אבטחה בניסיון להתחקות אחר השתלשלות האירוע. במקביל פתחו הכוחות בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר חשודים שנמלטו מהזירה מיד לאחר הרצח.

שעות אחדות קודם לכן בבית ג'אן נרצח תושב המקום, בסאם קבלאן, בשנות החמישים לחייו וגבר נוסף בשנות הארבעים לחייו נפצע באורח אנוש לאחר שהשניים נורו בעת שישבו ברכב של אחד מהם בכפר. כוחות גדולים של משטרה שהוזנקו למקום פתחו בחקירה לבירור החיסול הממוקד שהרקע שלו הוא פלילי.

נסיבות האירוע מצויות בחקירה והחוקרים שהגיעו למקום סגרו את הזירה והחלו באיסוף ממצאים לרבות ממצאים פורנזיים , זאת במקביל למחסומים שנפרסו בניסיון להתחקות אחר חשודים שנמלטו מהזירה.

נציין כי קבלאן, הוא אחיו של ראש מועצת בין ג'אן לשעבר ביאן קבלאן וכן אחיו של חוסיין קבלאן, שנרצח לפני כשש שנים בשנת 2016 בכניסה לכפר ראמה.

גורמים במשטרה ציינו כי על פי החשד מדובר באירוע נוסף שמקורו בסכסוך העקוב מדם בין משפחות קבלאן למשפחת אבו לטיף, שכבר מזמן נחשבת כארגון פשיעה מרכזי בצפון. האירוע הזה התחולל סמוך לשעה 12:00 בצהריים , אמצע היום לעיני כל.

פרמדיק מד"א ערן פרידלנדר סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. ראינו את 2 הפצועים שהיו מחוסר הכרה וסבלו מפציעות חודרות. מיד ביצענו בדיקות רפואיות, פצוע אחד היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו והפצוע השני שנפצע באורח קשה מאוד הורדם בשטח ופונה לבי"ח כשמצבו קריטי".