נמאס לכם להיות שכירים ואתם מעוניינים לצאת לעצמאות כלכלית? זה לא כל כך מסובך כמו שזה נשמע, למרות שתיתקלו בדרך במס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. איך עושים את זה בקלות וביעילות? בחברת ליגלי מצאו את הדרך הקלה. כל הפרטים במדריך שהכנו. 

אז מה זה בעצם עוסק מורשה?
עוסק מורשה הוא עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו מהעסק עולה על 102,292 שקל (נכון לשנת 2022). הסכום משתנה לעיתים, ובשנה שעברה, 2021, עמד על יותר מ-99,893 שקל. תנאי נוסף לעוסק מורשה הוא שמדובר במי שעוסק במקצוע שאינו מאפשר לו להיות עוסק פטור. להבדיל מעוסק פטור, עוסק מורשה חייב לגבות מלקוחותיו מס ערך מוסף (מע"מ) על כל עסקה ולהעביר את סכום הגבייה לרשות המסים. העוסק המורשה רשאי לקזז מתוך הסכום המועבר לרשות המסים את מס תשומות שהוא המע"מ ששילם בגין רכישות והוצאות שוטפות עבור העסק. חשוב לדעת כי עוסק מורשה חייב בדיווחים לרשות המסים והמוסד לביטוח לאומי וכן עומדות לרשותו זכויות וחובות בתחום הביטוח הפנסיוני. 

ירון קצירי (צילום: יח''צ)
ירון קצירי (צילום: יח''צ)

יאללה, פותחים תיק
בפתיחת תיק של עסק מורשה, מודיע העוסק לרשויות כי הוא מתחיל לעסוק במשלח יד, וכי בכוונתו לקיים עסקאות בלתי מוגבלות שהן מעל הסכום הקבוע בחוק לעוסק מורשה. התיק נפתח במס הכנסה, ברשויות המע"מ ובמוסד לביטוח לאומי. 
מדוע פותחים תיק בכל אחת מהרשויות הללו? הסיבה היא כל אחת מהן מעורבת בהליך, בגבייה ובתיאום המסים של העוסק לאחר שנת המס. 
כשתפנו למע"מ לצורך פתיחת תיק עוסק מורשה, תתבקשו למלא טופס, אליו יצורפו צילום של תעודת הזהות, אישור ניהול חשבון בנק, או לחליפין צ'ק מבוטל של בעל העסק. בנוסף תתבקשו לצרף חוזה שכירות של הנכס שממנו מבוצעת פעילות העסק. בחלק מהמקצועות תתכן שתדרשו להציג גם תעודה המעידה על הכשרה מקצועית רלוונטית, הסכמי התקשרות עם לקוחות ועוד. 
 בעת מילוי בקשת העוסק המורשה, יידרש בעל העסק לציין את המחזור החודשי השנתי הצפוי לעסק.
בתום הרישום מול מע"מ, יקבל העוסק תעודת עוסק מורשה זמני, שובר דיווח זמני ומספר עוסק מורשה שהוא בעצם תעודת הזהות של האדם שהגיש את הבקשה. לאחר מספר שבועות, יקבל בדואר האדם שהגיש את הבקשה, תעודה קבועה עם מספר עוסק מורשה קבוע. לאחר פתיחת התיק במע"מ וקבלת תעודת עוסק מורשה, יש לגשת למס הכנסה וביטוח לאומי בכדי לפתוח את התיקים גם שם.
חולמים להיות עצמאים? בליגלי מקרבים אתכם ליעד. ומציעים לכם פתיחת עוסק פטור/מורשה תוך 48 שעות בלי לצאת מהבית

מה מקבלים במסגרת השירות?
פתיחת תיק עצמאי במע"מ וקבלת תעודת עוסק מורשה, פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה, פתיחת תיק עצמאי בביטוח לאומי.

מה היתרון של ליגלי?
לליגלי מערכת קשרים עם רואי חשבון, יועצי מס ומנהלי חשבונות. נשמח להמליץ לכם נותן שירות מתאים בהתאם לאופי העסק שלכם.

למידע נוסף בקרו באתר החברה: לחצו כאן