יביא לטלטלה במשפט? פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו טוענים כי חומר חקירה חדש שנחשף היום (חמישי) מגלה כי הפרקליטות פעלה בניגוד לדין ובניגוד לחוק יסוד כאשר אישרה לפתוח בחקירה נגד נתניהו ב"תיקי האלפים".

מזכר חדש שהגיע לידי פרקליטי ההגנה בתיקיו של נתניהו המתנהלים בבית המשפט המחוזי בירושלים מגלה כי היועץ המשפטי לממשלה כלל לא אישר פתיחה בחקירה נגד נתניהו, והחקירה נגדו נפתחה בניגוד לחוק יסוד. 

לטענת עורכי דינו של נתניהו, חומר חקירה זה מלמד על הפרת חוק יסוד הממשלה בעניין פתיחת חקירה נגד ראש ממשלה, והוא משלים את התשתית לכך שחוק היסוד הופר גם הופר.

כמו כן נטען, כי "חוק היסוד קובע כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש ממשלה, אלא בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה. "היועץ הוא הגורם המוסמך והבלעדי להחליט על פתיחתה של חקירה נגד ראש-ממשלה. הסכמת היועץ נדרשת אף לצורך בדיקה מקדימה לבחינת החלטתו לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש-ממשלה... בעניינו של ראש-הממשלה הסמכות להורות על חקירה פלילית מוקנית ליועץ, וממילא, כנגזרת, כאמור, הסמכות להורות על הליך של בדיקה מקדימה לצורך קבלת החלטה מושכלת על פתיחה בחקירה".

עוד עולה מהמזכר, שהפרקליטות ניסתה לגייס את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר כעד מדינה כנגד ראש הממשלה דאז נתניהו, ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה.