מייק פלג, תושב אשקלון בן 75, נכנס היום (רביעי) לבית הסוהר "דקל" לרצות יום מאסר אחד לאחר שהורשע בהפרת סגר הקורונה וסרב לשלם את הקנס שקבע בית המשפט, 500 שקלים. 

פלג הורשע לאחר שהודה בביצוע העבירה בפני בית המשפט: "אני רוצה להגיד שזה היה בתקופת הסגר. בכל פעם שאני יורד לרחוב זה סוג של טיפול בעצמי בגלל כל מיני תקלות שיש לי שזה קשיי נשימה, השמנה, לחץ דם. אני מבין שמדובר בעבירה אבל אני מבקש להגיד שעברתי בכל אחד מימי הסגר את העבירה הזו, פעם אחת קיבלת אזהרה ופעם אחת קיבלתי קנס אבל עשיתי את זה למרות שידעתי. בסגר השני העבירה הזו בוטלה וניתן לעשות היה ספורט יחידני וזה מה שעשיתי בכל אחד מהסגרים. לשאלת בית המשפט אני מודה בביצוע העבירה". 

במעמד הטיעונים לעונש טען פלג כי "בעצם הייתי בסוג של מלכודת. שהלכתי לרופא האישי שלי שהיה חדש פחות או יותר ביקשתי ממנו עצה והוא לא ידע מה להגיד לי בגלל שאין לו סמכות. אני הקשבתי לרופאים. אני הייתי במלכודת. הרופא שלי שהוא איש נחמד לא ידע מה להגיד לי. 
לשאלת בית המשפט מצבי הכלכלי לא טוב. אני מקבל השלמת הכנסה".

"אני מבקש שהקנס שיוטל עלי יישקף את מה שאמרתי. אני מספר לבית המשפט שלא פעם אחת חטאתי אלא 44 פעמים. הקנס שלא רציתי לשלם היה של 500 ש"ח ואני מבקש לשלם 18 ש"ח על כל אחד מהימים כפול 44 ימי סגר ולכן אני מבקש לשלם בסה"כ 792 ש"ח שזה למעשה בין הקנס המקורי ובין הכפל קנס. אני מבקש לומר שלא סיכנתי את עצמי וגם לא אף אדם אחר". 

השופט אלון גביזון, נשיא בתי משפט השלום במחוז דרום, כתב בנימוקיו לגזר הדין שניתן בחודש פברואר: "בהתאם לסעיף 14 לחוק עבירות המנהלתיות, אם ביקש אדם להישפט בגין עבירה מנהלית והורשע לא יפחת הקנס, אם הוא העונש היחיד, מסכום הקנס או שיעורו, אלא מנימוקים שיירשמו בנסיבות מיוחדות המצדיקות את ההפקדה בגובה הקנס". 

"בתי המשפט חזרו וקבעו כי רק בנסיבות חריגות ומיוחדות יוכל בית המשפט לגזור קנס נמוך מהקנס המנהלי הקבוע בחוק.  במקרה שבו ביקש אדם להישפט על עבירה מנהלית, מבלי שהיתה לו טענת הגנה ראויה או עילה של ממש, העונש הראוי הוא כפל הקנס המנהלי. לא מצאתי במקרה זה כי קיימות נסיבות מצדיקות סטייה ממתחם הענישה לעיל". 

"לאחר ששמעתי טיעוני הצדדים ובשים לב לעתירת המאשימה  וחרף בקשת הנאשם, אני גוזר על הנאשם קנס של  500 שקלים או אחד ימי מאסר תחתיו. הקנס ישולם תוך 45 ימים מהיום. זכות ערעור תוך 45 ימים", סיכם השופט.