משפט נתניהו: הדיון בתיק 4000 במסגרת משפטו של ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התחדש בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלכו, השופטים תקפו את עמדת הפרליקטות בבקשה לתקן את כתב האישום: "לא כל טעות בהכרח תאפשר תיקון". על כך, הכתב לענייני משפט של ערוץ 13, אביעד גליקמן, שוחח היום (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM ואמר: "השופטים קורעים את הפרקליטות בנוגע לבקשה שלהם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו, אמר גליקמן: השופטים מקשים מאוד בשאלה למה בעצם נדרש תיקון, כאשר החקירה הנגדית כבר הוכיחה שזה לא היה באותו השבוע. לכן, כל פעם שהמסד הראייתי התרסק - הם ביקשו לתקן את כתב האישום. יש את סעיף 184 שאומר שאפשר להרשיע נאשם גם לא לפי עובדות כתב האישום, אלא גם לפי עובדות שעלו במהלך הדיון".

"למעשה, השופטים תוהים שוב ושוב למה נדרש פה תיקון ומקשים מאוד על תירוש שמנסה לא לספק להם תשובות וטוענת שאין פה שינוי מבחינתם. הרי ההגנה טוענת שלא הייתה פגישת הנחיה - ואם לא הייתה פגישה כזאת, גם לא מעניין באיזה מועד היא התקיימה. כלומר, חלק מעניין שהם מנסים להוכיח שלא הייתה פגישת הנחיה, היא באמצעות המועד", הוסיף.

לאחר מכן, אמר כי "אין ספק שהפרקליטות עושה פה טעות קשה מאוד". לדבריו, "חוץ מהטעות הזאת - כל שאר הטעויות הן נעשות תוך כדי משפט. אני עדיין מתקשה להבין איך זה קרה. הם היו צריכים להגיש בקשה לתיקון לא לפני שבועיים, אלא לפני שנה. עם זאת, הם מתמודדים עם הטעויות שלהם וצריך לקחת את הערות השופטים בפרופורציה. אם בסוף נתניהו יורשע, אין לי שום ספק שהכת הביביסטית יתחיל מסע דלגיטימציה מטורף – וחבל".