בית המשפט המחוזי בלוד החליט היום (רביעי) לשחרר את אילנה ספורטה חניה לביתה ביום שישי הקרוב. זאת, לאחר שעו"ד עדי כרמלי הגיש לביהמ"ש ערר על ההחלטה להאריך את מעצר החשודה באיומים על ראש הממשלה בנט ומשפחתו.

בהחלטה, קבעה השופטת אסתר שטמר כי "לנוכח העובדה שמדובר בעוררת בת 65 ללא עבר פלילי, יש להקפיד כי מעצרה יהיה קצר ככל האפשר והולם את הנסיבות. משום כך, למרות האישור שנתבקש להארכה מקסימלית, החלטתי לקצר את מעצרה עד ליום שישי הקרוב".

כאמור, אתמול נמסר כי המשטרה צפויה להגיש בבית המשפט השלום בראשון לציון, הצהרת תובע כנגד ספורטה חניה. הצהרת התובע מייחסת לה עבירות של ניסיון סחיטה באיומים ונשיאת אמל"ח ועבירות נלוות.

משפחת בנט (צילום: אריאל זנדברג)
משפחת בנט (צילום: אריאל זנדברג)

כזכור, שירות הביטחון הכללי ולהב 433 פתחו בחקירה בעקבות מכתבי האיומים שנשלחו למשפחתו של בנט. ראש הממשלה התייחס למכתב האיומים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות.  אנחנו צריכים לעשות הכל, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו.  כולנו אנשים.  ויכוחים וחילוקי דעות - כן.  בריונות ואיומים - לא".

בנט הוסיף: "אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי.  עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי.  רב ימי הזיכרון ויום העצמאות, אני קורא לכולם – מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות – זה זמן הרגעה ופיוס.  יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".